مدیرکل تعزیزات حکومتی آذربایجان غربی:

۱۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در ارومیه کشف شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از کشف ۱۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،محمد اقوامی مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با بیان اینکه طی بازرسی از یک دستگاه کامیون توسط مأموران پاسگاه بالانج ارومیه مقدار ۱۴ هزار و ۷۱۳ لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شد افزود: این میزان سوخت نفت کوره سهمیه سوخت یک واحد کوره آجرپزی بوده که فرد متخلف قصد قاچاق آن به خارج از استان داشت.

وی با بیان اینکه با اعلام شکایت گمرک پرونده پس از طی مراحل قانونی جهت رسیدگی واعمال قانون به شعبه ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه ارجاع شد ادامه داد: متهم این پرونده به جزای نقدی بیش ازیک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال محکوم شد.

اقوامی همچنین از محکومیت ۶۳۰ میلیون ریالی جزای نقدی برای قاچاق ۵۳ هزار لیر ارز خارجی درشهرستان ارومیه خبر داد و افزود: مأموران پست کنترل گروهان مرزی سرو طی ارزیابی و کنترل مسافران خروجی در درب خروجی گمرک به شخصی مشکوک و در بازرسی از وی مقدار ۵۳ هزار لیتر ترکیه کشف و ضبط کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی اضافه کرد: این پرونده در شعبه هشتم ویژه مبارزه باقاچاق کالا و ارز شهرستان ارومیه پس ازطی مراحل قانونی رسیدگی شد که علاوه برضبط ارز مکشوفه به نفع دولت متهم به پرداخت ۶۳ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

اقوامی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۴ هزار و ۶۰۱ فقره پرونده تخلف در بخش‌های مختلف تشکیل شده است گفت: از این تعداد ۹ هزار و ۹۰۰ پرونده در بخش کالا و خدمات، ۵۰۱ فقره در بخش بهداشت و درمان و چهار و ۲۰۰ فقره در بخش قاچاق کالا و ارز است.

وی میزان محکومیت نقدی پرونده‌های تخلف استان طی سالجاری را بیش ۱۱۴۶ میلیارد و۹۵۲ میلیون ریال اعلام و بیان کرد: ۷۰ درصد پرونده‌های تخلف در بخش قاچاق کالا و ارز مربوط به کالا به ویژه در بخش پوشاک، طلا و نقره بوده و ۳۰ درصد نیز در بخش ارز است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با اشاره به رشد ۱۹ درصدی تعداد پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در استان طی سال جاری گفت: میزان محکومیت‌های این پرونده‌ها نیز ۴۶ درصد رشد داشته است.
 
 
انتهای پیام/م

کشف سوخت قاچاق در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.