استاندار اردبیل:

خیران استان اردبیل یاریگر مسوولان هستند

استاندار اردبیل گفت: کار خداپسندانه افراد خیر در استان زبانزد خاص و عام است همواره خیران به صورت خودجوش یاریگر هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در جلسه شورای مدیران این نهاد اظهار کرد: بیش از ۳۳درصد مشارکت مردمی در راستای کمک به نیازمندان به صورت سازماندهی شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی خانواده های نیازمند شناسایی شده را ۳۸ هزار خانوار اعلام کرد و افزود: باید در راستای ایجاد اشتغال پایدار و درآمد ثابت برای خانواده های آسیب پذیر برنامه ریزی کرد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه خروجی فعالیت کمیته امداد برای مردم ملموس است گفت: کارهایی از قبیل مسکن سازی، توانمند سازی، ایجاد اشتغال و اعطای تسهیلات ارزان قیمت توسط این کمیته انجام می شود که قابل تقدیر است.

بهنام جو میزان اعطای تسهیلات به خانوادهای کم درآمد را ۱۰۰میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مبلغ وام ارزان قیمت برای خانواده ها۲۰میلیون تومان تصویب شده و باید در سال آتی بیشتر به سمت توانمند سازی خانواده ها گام های اساسی برداشته شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) از لحاظ اعتبار مشکلی ندارد و باید با شناسایی افراد نیازمند و نیازسنجی در این رابطه تسهیلات ارزان قیمت در اختیار آنها قرار گیرد.

بهنام جو جشن نیکوکاری در آستانه عید را یکی از ماندگار ترین طرح ها اعلام کرد و افزود: مردم ایران همیشه ثابت کرده اند در کمک به همنوعان هیچ وقت عقب نشینی نمی کنند.

وی طرح ساماندهی محله ایران آباد را یادآور شد و افزود: این طرح بصورت پایلوت توسط NGOها در محله ایران آباد انجام می گیرد و شناسایی نیازها و رفع مشکلات از اهداف این طرح است.

بهنام جو سلامت خانواده های آسیب پذیر و برنامه ریزی در رابطه با کاهش بزهکاری های اجتماعی و فرهنگی را از مدیران کمیته امداد استان خواستار شد.

انتهای پیام/ع

شناسایی ۳۸ هزار خانوار نیازمند توسط کمیته امداد در اردبیل

 

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.