شهردار ارومیه:

۲۰۰ هکتار از باغات اطراف شهر ارومیه خریداری شده است

شهردار ارومیه گفت: در هفت سال گذشته ۲۰۰ هکتار از باغات اطراف شهر را برای حفظ کاربری و جلوگیری از تفکیک‌های غیرمجاز خریداری کرده ایم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،محمدحضرت پور شهردار ارومیه با تبریک هفته درختکاری و ضرورت حراست از فضای سبز و درختان سطح شهر گفت: درختان ریه‌های تنفسی شهر هستند و همه باید به نهضت درختکاری بپیوندیم و ضروری است قطع درختان در افکار عمومی به گناهی عظیم تبدیل شود.

وی افزود: در برنامه پنجم و ششم توسعه مکلف به ایجاد کمربندی سبز هستیم و برابر مصوبات شورای اسلامی شهر در ۷ سال گذشته ۲۰۰ هکتار از باغات و اراضی اطراف شهر را برای حفظ کاربری شان و جلوگیری از تفکیک‌های غیرمجاز خریداری کرده ایم..

حضرت پور ادامه داد: قطع کنندگان درختان سطح شهر، سلامتی شهروندان را به خطر می‌اندازند و شهرداری ارومیه آمادگی کامل دارد تا اگر احدی از شهروندان به هر دلیلی حوصله و یا توان نگهداری از درختانی را که خود کاشته است را ندارد، در مباحث آبیاری و هرس درختان اقدام کند.

وی با تأکید مجدد بر اهمیت درختان یادآور شد: زمانی بود که قدر دریاچه ارومیه را ندانستیم، اما الان هزینه‌های آن را می‌پردازیم و باید در مباحث درختان نیز اشتباه گذشته را تکرار نکنیم.

حضرت پور با اشاره به ضرورت فرهنگسازی درباره درخت و درختان گفت: بسیار شایسته است شهروندانی که فرزندی به دنیا می‌آورند، برای هر فرزندشان و به نام آن‌ها درختی کاشته و پرورش دهند.
حضرت پور با تشکر از فرمانداری ارومیه جهت همراهی در مباحث مربوط به تفکیک اراضی ادامه داد: باید فرمانداری محترم جلوی تفکیک در مناطق روستایی را که موجب نابودی باغات ارومیه می‌شود را بگیرد.

شهردار ارومیه عنوان کرد: جهت تضمین سلامت شهر در آینده باید همگان پای کار باشند و از منابع طبیعی، راه و شهرسازی و استانداری در این راستا نهایت تشکر را می‌کنم که در کمربندی دوم ارومیه همکاری و تعامل کامل با شهرداری ارومیه دارند.

وی افزود: کمربندی دوم ارومیه و پل‌های آن باید تا سال ۱۴۰۵ به طور کامل تمام شود و پل‌های آن و به ویژه پل کابلی طراحی و پیش بینی شده این کمربندی به نمادی از ارومیه تبدیل خواهد شد.

حضرت پور تأکید کرد: کمربندی دوم گره از مشکلات ترافیکی شهر باز خواهد کرد و شهرک‌های اطراف ارومیه را پشتیبانی خواهد کرد تا ترافیک این شهرک‌ها به رینگ میانی و هسته مرکزی شهر منتقل نشود.

وی با اشاره به در پیش بودن نوروز و ایام آخر سال ادامه داد: طرح جهادی استقبال از نوروز با قدرت ادامه دارد و در چهل سالگی انقلاب اسلامی به این مقوله متفاوت نگاه کرده ایم و در تمامی مناطق و سازمان‌ها اقدامات اساسی و بنیادین را پیگیری می‌کنیم.

حضرت پور ضمن تأکید بر حفظ و احیا آداب و رسوم منطقه ارومیه اظهار کرد: ما مکلف به احیا آداب و رسوم اصیل آذربایجان هستیم و باید فرهنگ اصیل آذربایجان غربی را نشر و گسترش دهیم چرا که برخی بدعت‌ها مانند ترقه بازی و ساخت و انفجار انواع بمب‌های دستی جایگاهی در فرهنگ غنی مان ندارد و ما باگسترش مباحث فرهنگی می‌توانیم جلوی اینگونه اقدامات نیز بایستیم.

وی یادآور شد: برنامه‌های فولکلوریک و سنتی پیش بینی کرده ایم برای چهارشنبه آخر سال و عید نوروز و با قدرت آن را اجرایی خواهیم کرد که حضور تکمچی‌ها و آشیق‌ها در محلات مختلف و خواندن اشعار استقبال از نوروز یکی از آنهاست.

 

انتهای پیام/ت

خریداری ۲۰۰ هکتار از باغات اطراف شهر ارومیه

برچسب ها: روز درختکاری ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.