نماینده مجلس شورای اسلامی:

گردشگران، سفیران فرهنگی ایران هستند

مهرداد لاهوتی گفت: صنعت توریسم رتبه سوم اقتصاد دنیا را به خود اختصاص داده و به اعتقاد بنده گردشگران می‌توانند به عنوان سفیر، حامل فرهنگ غنی ایران باشند.

گردشگران سفیران فرهنگی ایران هستندبه گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد لاهوتی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث گردشگری دو نظریه متفاوت وجود دارد. نظر اول مبتنی بر توسعه گردشگری و جذب توریست است و نظریه دوم اعتقاد بر آسیب فرهنگی بر مردم توسط گردشگران است.

وی ادامه داد: صنعت توریسم رتبه سوم اقتصاد دنیا را به خود اختصاص داده که می‌تواند جایگزین مناسبی برای صنعت نفت باشد و به اعتقاد بنده گردشگران می‌توانند به عنوان سفیر، حامل فرهنگ غنی ایران باشند.

نماینده مردم لنگرود از جاذبه‌های بی نظیر ایران و ظرفیت‌های گردشگری نام برد و گفت: ایران جزء برترین کشور‌ها از منظر جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی و بوم گردی است.

وی با اشاره به آمار ۵ میلیونی گردشگر در سال که توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه شده گفت: این اعداد مورد قبول نیست، آمار اعلامی براساس مهر خروجی است که به پاسپورت‌های افراد خارجی می‌خورد درحالی که بسیاری از این افراد با سفر یک روزه به بازار‌های مرزی مبادرت به خرید ارزان قیمت کالا‌ها می‌ کنند که این خود آسیب جدی به بدنه اقتصاد وارد می‌ کند.

لاهوتی تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به وزارتخانه از ضروریات توسعه صنعت گردشگری دانست.

وی ادامه داد:در آخرین جلسه کمیسیون مشترک با حضور نماینده حقوقدانان شورای نگهبان توضیح داده شد که با توجه به وضعیت کنونی سازمان میراث فرهنگی در صورت تغییر سازمان به وزارتخانه نه تنها بار مالی نخواهد داشت بلکه بدنه وزارتخانه کوچکتر نیز خواهد شد.

لاهوتی افزود: براساس بند (د) ماده ۲۹ قانون مدیریت خدمات کشوری همه وزارتخانه‌ها ۵ معاونت دارند در صورتی که این سازمان در حال حاضر دارای ۶ معاونت است تا جایی که حتی در وزارتخانه‌هایی که نمایندگی ندارند این سازمان نمایندگی دارد.

وی متذکر شد: درصورت تبدیل شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه، پاسخگویی وضعیت به مردم بهتر انجام خواهد شد.

لاهوتی با اشاره به سابقه عملکرد این سازمان در ادوار مختلف گفت: معمولا دولت‌ها از این سازمان به عنوان حیاط خلوت خود استفاده می‌ کنند بدین معنی که معمولا در انتصاب افراد و روسا از افراد غیر متخصص در این حوزه استفاده می‌ کنند.

وی ادامه داد: این سازمان برای رشد و شکوفایی و توسعه صنعت گردشگری نیازمند مدیری با سابقه تخصصی و مدیریتی در حوزه گردشگری است که دارای ایده، اندیشه و خلاقیت باشد. نه اینکه صرفا سمتی به افراد تقدیم شود.

لاهوتی در پایان بخش خصوصی را به عنوان مهمترین عامل اقتصادی در این حوزه دانست و افزود: اگر حاکمیت بخش خصوصی را باور نکند و وارد تعامل و تسهیلات با آنان نشوند به اهداف مورد نظر نخواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار