توضیحات معاون میراث فرهنگی مازندران درباره کشف اسکلت دختر ۵ هزار ساله/ ایزدی:زمان پایان مرمت مسجد تاریخی ساری مشخص شد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان مازندران توضیحاتی در خصوص کشف اسکلت دختر ۵ هزار ساله ارائه داد.

مهدی ایزدی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به تشریح جزئیات کشف اسکلت دختر ۵ هزار ساله در بابل پرداخت و گفت:در جریان کاوشی که در تپه باستانی بزرودپی انجام شد متوجه شدیم که یکی از آن‌ها جسد یک دختر ۱۳ یا ۱۴ ساله بوده که گردنبند کار شده از صدف نیز در کنار آن بود.

وی افزود:به نظر می‌رسد که این جسد و اجسام دیگر کشف شده با توجه به تجربه‌های حاصل از کشفیات گذشته متعلق به ۳ تا ۵ هزار سال قبل باشد، اما چون هنوز آزمایش دقیق مرتبط با تعیین دقیق قدمت آثار، انجام نشده نمی‌توان نظر دقیقی داد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران گفت:انجام آزمایشات به منظور تعیین دقیق قدمت در استان وجود ندارد و باید چنین آزمایشی را در خارج از کشور انجام بدهیم.

وی ادامه داد:هم‌اکنون مسجد تاریخی ساری را مرمت می‌کنیم که بخشی از آن تا ۳ یا ۴ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و مرمتش تا شهریور سال آینده ماه به پایان می رسد.

ایزدی با بیان اینکه هم‌ اکنون حدود ۲۸ پروژه مرمتی در حال کار هستند که تا پایان سال تعداد آن‌ها بیشتر می‌شود، گفت: نمایشگاه مشترکی نیز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران و شهرداری در پارک ولایت برگزار می‌شود که مقدمات آن را فراهم می‌ کنیم. این نمایشگاه از ۱۵ اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

تازه ترین اخبار از کشف اسکلت دختر در بابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار