بازگشایی بازارچه مرزی میل ۷۳

تقریبا چندسالی است که بازارچه مرزی میل ۷۳ تعطیل شده و با رایزنی های انجام شده این بازارچه از جانب جمهوری اسلامی امروز بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی یکشنبه شب در جمع مردم گزیک شهرستان درمیان گفت : مرز میل ۷۳ از جانب استان بازگشایی شد و بازار خرده فروشی، سوخت و مسایل ضروری کشور دوست ما افغانستان از این طریق تامین خواهد شد.

وی افزود: با مسئولان افغانستان در حال مذاکره هستیم این مرز را مثل مرز ماهیرود به ثبت رسانده و گمرک رسمی کنیم.
مقام عالی دولت در استان گفت: از امروز کسانی که در واردات دام آمادگی دارند، می توانند با مراجعه به گمرک نسبت به واردات دام اقدام کنند.

استاندار ادامه داد: دولت اعتبارات خوبی در زمینه ایجاد اشتغال روستایی و عشایری در نظر گرفته است که سال 98 موضوع اشتغال روستاییان استان را دنبال خواهیم کرد.

معتمدیان با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی به ویژه شهر گزیک ظرفیت خوبی در زمینه کشاورزی دارد گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات استراتژیک از جمله زعفران و عناب در این شهرستان مرزی بایستی مورد توجه واقع شود.

وی یکی از مشکلات اصلی شرق کشور و خراسان جنوبی را کمبود آب ذکر کرد و گفت: در روزی که از مناطق مختلف شهرستان درمیان بازدید کردیم این مشکل را از نزدیک دیدیم که تلاش می کنیم این مشکل در سطح شهرستان درمیان رفع شود.

استاندار خراسان جنوبی به تعاونی مرزنشینان اشاره کرد و گفت: در این زمینه بر اساس مصوبه هیات دولت روستاهای تا شعاع 20 کیلومتر می توانند از طرح فروش سوخت بهره مند شوند.

معتمدیان بیان کرد: خیلی از مناطق استان و مناطق مرزی مانند نهبندان و طبس یک و سه دهم میزان تراکم جمعیتی است که پایین ترین تراکم جمعیت در بین استان های کشور را دارد لذا جمعیتی که در شعاع 20 کیلومتری وجود دارد محدود است.

وی گفت: پیگیری می کنیم اگر اصلاحیه با موفقیت انجام و توسط دولت مصوب شود شعاع 20 کیلومتر را به 50 کیلومتر افزایش دهیم تا برخورداری مردم از این امکان بیشتر شود.

استاندار خراسان جنوبی از روز گذشته (شنبه) در شهرستان درمیان است و ضمن دیدار با مردم شهرها و روستاهای مختلف این شهرستان مرزی، در فضای صمیمی پای صحبت آنان نشست و درخواست ها و مشکلات را از نزدیک بررسی کرد.

معتمدیان همچنین از قابلیت های اقتصادی و تاسیسات مرزی درمیان بازدید و در نشست های کاری با حضور مسئولان استانی و شهرستانی شرکت کرد.

انتهای پیام/ک

بازارچه های مرزی برای تقویت معیشت مرزنشینان فعال می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار