انصراف رقیب اصلی بوتفلیقه از حضور در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر

علی بنفلیس، رقیب اصلی عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور الجزایر، در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۴ میلادی، در انتخابات ریاست جمهوری آتی الجزایر در روز ۱۸ آوریل شرکت نخواهد کرد.

استقبال از رهبر حزب کارگر انگلیس با تخم مرغبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، علی بنفلیس، رقیب اصلی عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور الجزایر، در انتخابات ریاست جمهوری سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۴ میلادی، در انتخابات ریاست جمهوری آتی الجزایر در روز ۱۸ آوریل شرکت نخواهد کرد.

مهلت ثبت نام نامزد‌ها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر نیمه شب یکشنبه به پایان رسید.

قرار است حزب علی بنفلیس، موسوم به «پیشروی آزادی ها» , بیانیه‌ای در توضیح دلایل این انصراف منتشر کند.

علی بنفلیس، نخست وزیر پیشین بوتفلیقه بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۳ میلادی و نیز دبیر کل پیشین جبهه آزادی بخش ملی حزب سابق رئیس‌جمهور، روابط خود را با بوتفلیقه با توقف حمایت از وی در جریان دور دوم ریاست جمهوری اش، قطع کرد.

بنفلیس از زمان اعلام خبر نامزدی بوتفلیقه برای پنجمین بار در انتخابات ریاست جمهوری، از اعلان موضع طفره می‌رفت. نامزدی بوتفلیقه موجی بی سابقه از اعتراض در سراسر الجزایر راه انداخته است.

علی بنفلیس ۶.۴ درصد آرا را در سال ۲۰۰۴ و ۱۲.۳ درصد آرا را در سال ۲۰۱۴ به دست آورد. در هر دو مورد او در جایگاه دوم بعد از رئیس‌جمهور منتخب قرار گرفت.

مخالفان تلاش کردند نامزد واحدی برای رقابت با عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات روز ۱۸ آوریل معرفی کنند، ولی موفق نشدند.

شش نامزد تا ساعت ۱۵ به وقت گرینویچ در شورای قانون اساسی الجزایر ثبت نام کرده بودند. ژنرال بازنشسته علی غدیری، اصلی‌ترین چهره در میان رقبای بوتفلیقه است. وی از اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی وارد صحنه سیاسی الجزایر شده است و به هیچ حزبی تعلق ندارد. ۵ نامزد دیگر چندان مهم به نظر نمی‌رسند.

عبدالعزیز بلایید شاخص‌ترین آنهاست. وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴, ۳ درصد آرا را به دست آورد. رشید نکاز، نامزد دیگری است که شهرتش به سبب حضور زیاد در شبکه‌های اجتماعی است. وی تاجر است و پیش بینی می‌شود صلاحیتش رد بشود.

شایان ذکر است «جنبش جامعه برای صلح» , حزب اصلی اسلامی در الجزایر اعلام کرده است که در صورت نامزدی بوتفلیقه انتخابات را تحریم خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار