بیش از ۱۸۰ زخمی در تظاهرات اعتراضی در الجزایر

بیش از ۱۸۰ شهروند الجزایری که در تظاهرات اعتراضی به نامزدی «عبدالعزیز بوتفلیقه» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کرده بودند، زخمی شدند.

بیش از ۱۸۰ زخمی در تظاهرات اعتراضی در الجزایربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی بی سی، بیش از ۱۸۰ شهروند الجزایری که در اعتراض به نامزدی «عبدالعزیز بوتفلیقه» در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، به خیابان‌های پایتخت این کشور آمده بودند در جریان تظاهرات اعتراضی زخمی شدند.

وزارت بهداشت الجزایر اعلام کرد با تشدید اعتراضات از روز جمعه در پایتخت الجزایر، شمار مخالفان بوتفلیقه که در جریان تظاهرات زخمی شده‌اند به بیش از ۱۸۰ تن رسیده است. این در حالی است که حال ۵ نفر از آن‌ها وخیم اعلام شده است.

هزاران نفر از شهروندان الجزایری بار دیگر از روز جمعه با حضور در خیابان‌های پایتخت، تظاهرات اعتراضی خود به نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را آغاز کرده اند.

در تاریخ ۱۰ فوریه عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور فعلی الجزایر با اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری برای پنجمین دوره متوالی، وعده داد در ساختار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اصلاحات لازم را اعمال کند. پس از اعلام این خبر خیابان‌های پایتخت الجزایر مملو از جمعیت معترض به نامزدی بوتفلیقه ۸۲ ساله در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر در روز ۱۸ آوریل برگزار می‌شود.

بوتفلیقه از سال ۱۹۹۹ بر الجزایر حکمرانی می‌کند. او در سال ۲۰۱۳ دچار سکته مغزی و چندین هفته در بیمارستانی در فرانسه بستری شد. وی پس از آن به ندرت در انظار عمومی ظاهر شد. گفته می‌شود او در حالی نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر را اعلام کرده است که در حال حاضر، به دلیل اوضاع وخیم جسمانی در سوئیس تحت درمان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار