تظاهرات مردم الجزایر در اعتراض به نامزدی بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری

هزاران تن از شهروندان الجزایر روز جمعه ۲۲ فوریه در اعتراض به نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور این کشور در انتخابات ریاست جمهوری در خیابان‌های پایتخت این کشور دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات مردم الجزایر در اعتراض به نامزدی بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوریبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، هزاران تن از شهروندان الجزایر روز جمعه ۲۲ فوریه در اعتراض به نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، در خیابان‌های پایتخت دست به تظاهرات اعتراضی زدند.

خیابان‌های پایتخت الجزایر مملو از جمعیت معترض به نامزدی بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بود.

در حدود ۱۲ روز پیش عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور فعلی الجزایر با اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری برای پنجمین بار متوالی، وعده داد تا در ساختار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اصلاحات لازم را اعمال کند.

آقای بوتفلیقه که هشتاد و یک سال سن دارد، از آوریل سال ۱۹۹۹ میلادی رئیس‌جمهور الجزایر است و در تمام رقابت‌های انتخاباتی شرکت کرده و به عنوان فرد پیروز در مقام رئیس‌جمهور باقی مانده است.

این سیاستمدار الجزایری، رهبر حزب جبهه آزادی بخش ملی است. وی معمار و مجری پایان دادن به یک دهه جنگ داخلی در الجزایر میان شورشیان اسلام گرا و ارتش این کشور به شمار می‌رود.

معترضان با شعار‌هایی نظیر «نه به بوتفلیقه، نه به سعید»، «قدرت حاکم قاتل است» و «بویحیی، برو گمشو» در مرکز شهر الجزیره راهپیمایی کردند و نیرو‌های پلیس با شلیک گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش تظاهرکنندگان را متفرق کردند.

«سعید» برادر بوتفلیقه و مشاور رئیس‌جمهور است و «بویحیی» نخست وزیر الجزایر است که برای سومین دوره متوالی این مقام را بر عهده دارد. گروهی از معترضان به سمت کاخ ریاست جمهوری به راه افتادند، اما در میانه راه توسط نیرو‌های پلیس متوقف شدند.

طی روز‌های گذشته، فراخوان‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن از مردم برای شرکت در تجمعات اعتراضی علیه نامزدی آقای «بوتفلیقه» دعوت به عمل آمده بود. بسیاری معتقدند نامزدی رئیس‌جمهور فعلی به معنی ادامه ریاست جمهوری برای پنجمین بار متوالی است.

خبرگزاری‌های محلی از تجمعات اعتراضی مشابه در دیگر شهر‌های الجزایر نیز خبر داده‌اند. عبدالعزیز بوتفلیقه از سال ۲۰۱۳ میلادی به دنبال یک سکته مغزی، با صندلی چرخ‌دار در مجامع عمومی حاضر می‌شود و در برابر عموم سخنی بر زبان نمی‌آورد، وی به دلیل بیماری و سن بالا، عملا امکان حرکت ندارد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آفریقا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار