توئیت سخنگوی طالبان درباره به نتیجه نرسیدن مذاکرات با آمریکا

سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای در حساب توئیتری خود از به نتیجه نرسیدن مذاکرات با آمریکا خبر داد.

توئیت سخنگوی طالبان درباره به نتیجه نرسیدن مذاکرات با آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای در حساب توئیتری خود از به نتیجه نرسیدن مذاکرات با آمریکا خبر داد.

مجاهد در این پیام توئیتری نوشت: «دور جاری مذاکرات در دوحه طبق یک رویه گام به گام در حال جلو رفتن است. همانطور که مسئله مورد بحث بسیار مهم است، پیشرفت آن نیز با توجه و نظارت ویژه‌ای همراه است. مذاکرات ماه ژانویه به توافقی برای خروج نیرو‌های اشغالگر و ممانعت از سوءاستفاده دیگران از افغانستان بود. اما در این دور از مذاکرات درباره جزئیات و ماهیت این دو موضوع گفتگو می‌شود. لازم به ذکر است که تاکنون هیچ توافقی در این خصوص نشده است.»

دور جدید مذاکرات واشنگتن و طالبان در ۲۵ فوریه در دوحه آغاز شد. سه روز بعد، زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، مذاکرات را سازنده توصیف کرد. خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، همکاری طالبان در مبارزه با القاعده و داعش، آتش بس و آغاز مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان از محور‌های مذاکرات قطر بود.

پیشتر طالبان اعلام کرده بود در صورتیکه نیرو‌های خارجی از افغانستان خارج شوند، همه نظامیان طالبان به ارتش خواهند پیوست. این در حالی بود که سخنگوی وزارت امور خارجه در ماه فوریه به اسپوتنیک گفته بود که هیچ جدول زمانی برای کاهش احتمالی نیرو‌های نظامی آمریکا در افغانستان طی توافق با دولت مرکزی، اتخاذ نشده است.

او روز گذشته نیز گفته بود مذاکرات تیم طالبان با هیئت آمریکایی در شهر دوحه -پایتخت قطر- هنوز به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار