طالبان: در صورت خروج نظامیان خارجی از افغانستان به ارتش می‌پیوندیم

سخنگوی دفتر طالبان گفت در صورتی ‌که نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند، همه نظامیان طالبان به ارتش خواهند پیوست.

طالبان: در صورت خروج نظامیان خارجی از افغانستان به ارتش می‌پیوندیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر طالبان در قطر گفت در صورتی ‌که نیروهای خارجی از افغانستان خارج شوند، همه نظامیان طالبان به ارتش خواهند پیوست.

بر این اساس، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر طالبان در قطر افزود: گفتگو با دولت افغانستان یک بحث داخلی است و اکنون روی خروج نیروهای خارجی از افغانستان مذاکرات خود را با آمریکا ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: هنگامی که اشغال پایان یابد و تمامی نیروهای خارجی افغانستان را ترک کنند و یک حکومت فراگیر در کشور ایجاد شود، در این صورت فکر می‌کنم نیازی به جنگ نیست. یک صلح پایدار در کشور به وجود خواهد آمد و تمامی نظامیان و افراد ما به یک اردوی ملی خواهند پیوست.

پنجمین دور مذاکرات نمایندگان آمریکا و طالبان از دوشنبه گذشته بصورت رسمی در دوحه پایتخت قطر آغاز شد. خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، همکاری طالبان در مبارزه با شبکه القاعده و داعش، آتش ‌بس و آغاز مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان از محورهای مذاکرات قطر است.

بدنبال ادامه پنجمین دور مذاکرات، "ذبیح‌الله مجاهد" سخنگوی گروه طالبان در اعلامیه‌ای اعلام کرد مذاکرات صلح از فردا (شنبه) 11 اسفند ماه ادامه خواهد یافت. بر اساس اعلامیه طالبان، در جریان مذاکرات روزهای گذشته، ملاعبدالغنی، برادر معاون سیاسی این گروه با عبدالرحمان الثانی، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، محمد المسند، مشاور امنیت ملی قطر، زلمای خلیل زاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان و اسکات میلر، فرمانده نیروهای پشتیبانی قاطع در افغانستان دیدار کرده است.

در این دیدارها درباره روند جاری گفتگوهای صلح و خروج تمام نیروهای خارجی از افغانستان بحث شده است.

به گفته طالبان، ملابرادر درباره خروج نیروهای خارجی و تحولات آینده افغانستان گفته است این گروه برای روند جاری گفتگوها و آوردن آرامش و نظام اسلامی در افغانستان متعهد است.

انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار