درخواست کمک متیس از جامعه بین‌الملل برای پایان دادن به جنگ افغانستان

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به کارشکنی این کشور در برقراری ثبات در افغانستان، برای پایان دادن به جنگ ۴۰ ساله این کشور، از جامعه بین‌الملل درخواست کمک کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «جیمز متیس»، وزیر امور خارجه آمریکا دون اشاره به کارشکنی این کشور در برقراری ثبات در افغانستان روز دوشنبه از جامعه بین الملل برای پایان دادن به جنگ این کشور درخواست کمک کرد و گفت این جنگ هم اکنون 40 سال است که ادامه دارد.

وی پیش از ملاقات با «نیرمالا سیتهارامان»، همتای هندی خود در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: در افغانستان این جنگ به 40 سالگی اش نزدیک می شود. 40 سال دیگر بس است. هم اکنون زمان آن رسیده است که همه از سازمان ملل حمایت کنند، همه از نارندرا مودی، نخست وزیر هند، از اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور و همه آنهایی که سعی دارند صلح را ایجاد کنند و جهان بهتری تشکیل دهند، حمایت کنند.

متیس در ادامه افزود: آمریکا هم اکنون نگران گروه های مسلح مستقر در پاکستان است که با سربازان آمریکایی در افغانستان درگیر می شوند. حضور سربازان آمریکایی در افغانستان همچنین بر حساسیت درگیری های میان گروه های مسلح هندی و پاکستانی افزوده است. واشنگتن و دهلی نو نگران گروه های شبه نظامی مخالف هند و مخالف غرب در پاکستان هستند.

آمریکا از سال 2001 تاکنون به مدت 17 سال است که در افغانستان حضور نظامی دارد. اما افغانستان از دهه 1970 یعنی زمانی که نیروهای افغانستانی در یک جنگ 9 ساله شوروی سابق را از کشور خارج کردند، با درگیری های داخلی مواجه است. از زمان حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان، حضور گروه های تروریستی طالبان و دیگر گروه های مسلح هم در این کشور افزایش یافته است و این گروه ها تاکنون حملات تروریستی زیادی در افغانستان انجام داده اند.

تعدادی از مشاوران «دونالد ترامپ» پیشتر اعلام کردند که رئیس جمهور آمریکا قرار است برای نخستین بار در دوره ریاست جمهوری اش از سربازان آمریکایی در کشورهای جنگ زده افغانستان یا عراق بازدید کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار