ایحاد پنچ پارک در حاشیه شهر بجنورد

شهردار بجنورد گفت: شهرداری بجنورد در سال ۹۷ پنج پارک در حاشیه شهر بجنورد ایجاد کرده است.

روح‌الله براتیان شهردار بجنورد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، با اشاره ایجاد پنج پارک در حواشی شهر بجنورد، گفت: فاز یک پارک الهیه با مساحت ۹۵ هزار مترمربع آماده بهره‌برداری ، مجموعه توریستی تفریحی دو برار با مساحت ۹۵ هکتار وسعت به‌عنوان یک پارک فرا منطقه‌ای ، پارک گلچین در باقر خان، توسعه پارک آرامش در محله هجرت، پارک آسایش و پارک صادقیه نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

وی با اشاره به ایجاد بزرگ‌ترین توتستان در شرق کشور گفت: در راستای ایجاد و توسعه توتستان ، ۱۰ هکتار زمین در بجنورد تا دو سال دیگر آماده استفاده می‌شود و ۲۰ هکتار در راستای استفاده نوغانداری آماده بهره‌برداری خواهد بود.

براتیان با اشاره به اینکه سه پارک میلاد ، پیوند و جاوید در دستور کار شهرداری بجنورد است، گفت: همشهریان می‌توانند در پارک میلاد به نام فرزندان متولدشده خود، در پارک پیوند درخت وصلت ازدواج  و در پارک جاوید به یاد درگذشتگان خود درختی غرس کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه میدان کارگر قدمت ۸۴ ساله دارد، ولی در طرح جامع ترافیک بررسی به عمل آماده و به دلیل کم‌عرض بودن میدان با تصویب شورای همتا این میدان در آینده به چهارراه تبدیل می‌شود.

وی گفت: متکدیان از ۲۵ اسفند تا ۲۰ فروردین در کمپ متکدیه جمع‌آوری می‌شوند.

براتیان همچنین افزود: از ۱۵ اسفند ماه هرگونه حفاری در معابر و خیابان‌های شهر بجنورد تعطیل خواهد شد.

وی در ادامه افزود: دست‌فروشان در چهارراه امیریه در ۴۰۰ غرفه بازار روز به‌صورت رایگان و دیگر دست‌فروشان در پارکینگ کوچه عکاسی پارس ساماندهی می‌شوند.
شهردار بجنورد با بیان این که شهرداری بجنورد درصدد تکمیل آسفالت معابر است ، گفت: امسال قیمت قیر، بیش از ۴۰۰ درصد افزایش یافت و از ۸۶۰ هزار به سه و نیم میلیون تومان رسید و این موضوع موجب شد تا فقط یک پنجم از برنامه‌های پیش بینی شده برای آسفالت خیابان و معابر شهر بجنورد، اجرایی شود.

وی افزود: در تلاش هستیم تا از محل بازآفرینی شهری، ۴۷۵ تن قیر تامین کنیم.

اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر معابر بجنورد یک‌لایه آسفالت شده است و با کوچک‌ترین باران چاله می‌شود و برای تحقق نهضت آسفالت در شهر بجنورد نیازمند ۱۲۰ میلیارد تومان است.

براتیان بودجه پیش بینی شده شهرداری بجنورد برای سال ۹۷ را ۱۵۲ میلیارد تومان برشمرد و گفت: حدود یک ماه قبل یکصد میلیارد تومان محقق شده بود و با توجه با شرایط اقتصادی ۱۳۰ میلیارد تومان محقق خواهد شد.

وی افزود: امسال تاکنون تمام معوقات شهرداری تصویه و حقوق کارگران و پرسنل شهرداری پرداخت شده و ۲۰ اسفند ماه جاری حقوق پرسنل شهرداری واریز خواهد شد.

انتهای پیام / ب

ایجاد و توسعه ۳۰ هکتار توتستان در بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.