جداسازی فیزیکی ۱۲ کیلومتر از محور اصلی سربیشه – بیرجند

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سربیشه گفت:عملیات جداسازی فیزیکی ۱۲ کیلومتر از محور اصلی سربیشه – بیرجند در حال انجام است.

جداسازی فیزیکی ۱۲ کیلومتر از محور اصلی سربیشه – بیرجندسارانی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سربیشه  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: عملیات جداسازی فیزیکی ۱۲ کیلومتر از محور اصلی سربیشه – بیرجند در حال انجام است و تاکنون ۲۶۰۰ متر آن انجام شده و اجرای مابقی آن نیز نیازمند اعتبار است.

وی افزود: ایمن سازی دهانه پل‌های محور سربیشه – بیرجند نیز یکی دیگر از اقدامات مؤثر در زمینه ایمنی است که نسبت به ایمن سازی ۳۰۰ دهنه پل به وسیله گاردریل و مابقی دهانه پل‌ها کلیه محور‌های اصلی به وسیله گاردریسه ایمن شده است.

سارانی گفت: همه ساله شاهد بروز رسانی تابلو و علائم محور‌ها هستیم که کمی اعتبارات پاسخگو کلیه محور‌ها نبوده و در زمینه خط کشی راه‌ها نیز در مجموع سال ۹۶ و ۹۷ این اداره نسبت به خط کشی بیش از ۳۹۱ کیلومتر خط پر (۵۳۰ کیلو متر مسیر) اقدام نموده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سربیشه افزود: ایمن سازی تقاطع‌ها از دیگر موارد ایمنی است که این اداره نسبت به ایمن سازی و آشکار سازی ۸ تقاطع اقدام نموده و شستشوی علائم که هر ۶ ماه یکبار جهت بازتابش بهتر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تهیه و نصب علائم و تجهیزات گفت: علائم راه‌ها نقش بسزایی در هشدار و آگاهی راننده ایفا می‌کند که در شهرستان سربیشه با توجه به کوهستانی بودن اکثر محور‌ها و گسترش و پراکندگی،این حوزه نیازمند اعتبار بوده که با توجه به برآورد‌های انجام گرفته تکمیل و تجهیز همه ساله کلیه محور‌های شهرستان سربیشه در زمینه ایمنی نیازمند حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار است.

سارانی افزود:از جمله موارد اقدام شده شامل احداث واریانت کنیف و همچنین احداث واریانت درح بوده که نقش بسزایی در کاهش تصادفات داشته و همچنین بیش از ۱۰۰۰ عدد از انواع تابلو‌های جاده‌ای در محور ترانزیتی درح نصب و بروز رسانی آن در حال انجام است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سربیشه اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۱۷ هزار و ۲۶۳ کیلومتر راه داریم که از این تعداد ۵۲۸ کیلومتر یکطرفه (راه چهار خطه) و مابقی ۱۰ هزار و ۹۴۰ کیلومتر دو طرفه آسفالته و ۵ هزار و ۷۹۵ کیلومتر شوسه و خاکی هستند که از این مقدار در ده ماهه اول سال ۱۳۹۷ حدود ۳۶۲ کیلومتر روکش آسفالت گرم و ماسه سرد شده است.

وی بیان کرد:حدود ۵۳ کیلومتر اجرای لایه نازک میکروسرفیسینگ و فوگسیل کار شده و ۱۶۰۰۰ متر طول درزگیری انجام شده است و حدود ۵۰ درصد راه‌های استان نیاز به روکش و یا اجرای لایه حفاظتی دارد که در سال ۱۳۹۷ از اعتبارات ملی حدود ۲۹ میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده است.

شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی نیز گفت:در زمینه برقراری پوشش بیمه تکمیلی کلیه شرکت‌ها و مؤسسات حمل بار برون شهری موظف شده اند در موارد انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی رانندگان از سوی تشکل‌های صنفی کشوری یا استانی نسبت به پرداخت سهم حق بیمه مربوط اقدام نمایند.

وی افزود: با توجه به قرارداد بیمه تکمیلی منعقده فیما بین کانون انجمن‌های صنفی مؤسسات و شرکت‌های حمل و نقل داخلی کالای کشور، بیمه آتیه سازان حافظ از مورخ پانزدهم مرداد ماه امسال اجرایی و نسبت به پرداخت خسارت‌های درمان رانندگان توسط بیمه موصوف اقدام می‌ شود.

انتهای پیام/غ

ایمنی راه های سربیشه نیازمند حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار 

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار