کانون‌های آنفلوآنزا در همدان ۸۰ درصد کاهش یافت

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت:بیش از ۱۰ ماه است که در استان هیچ کانون بیماری آنفلوآنزا شناسایی نشده است.

کانون‌های آنفلوآنزا در همدان ۸۰ درصد کاهش یافتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمودرضا رسولی،مدیرکل دامپزشکی استان همدان از طرح تشدید کنترل بهداشتی مواد خام دامی طی ایام نوروز خبر داد و گفت: مانند سال‌های گذشته با تشکیل اکیپ و تعیین نظارت‌ها کار در این حوزه آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: تیم‌های دامپزشکی در تمام مواقع به ویژه ایام عید بازدید بهداشتی مواد خام دامی را در اولویت قرار می‌دهند.

رسولی با اشاره به جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا در استان ابراز کرد: خوشبختانه در حال حاضر با بیش از ۸۰ درصد کاهش کانون‌های بیماری آنفلوآنزا در منطقه مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ ماه است که در استان هیچ کانون بیماری آنفلوآنزا شناسایی نشده است ادامه داد: در ایام عید نیز کنترل شیوع این بیماری در دستور کار جدی نیرو‌های کشیک خواهد بود.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به افزایش قیمت لبنیات در استان و گرایش به مصرف مواد سنتی در خصوص کنترل بیماری تب مالت گفت: موضوع مورد بررسی قرار گرفته و اقداماتی در این حوزه انجام شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با همکاری معاونت بهداشتی و مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی سطح بیماری بروسلوز  را در استان پایین بیاوریم افزود: خوشبختانه طی چند سال اخیر در این راستا توفیقات زیادی به دست آمده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان تاکید کرد: به دنبال این هستیم واکسن مور نیاز دام‌ها را از واکسن  وارداتی با ماندگاری بالا تهیه کنیم تا اثربخشی بهتری داشته باشد.

انتهای پیام/ ش

کاهش ۸۰ درصدی کانون‌های آنفلوآنزا در همدان

 

برچسب ها: آنفلوآنزا ، تب مالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.