۳ میلیون حمله سایبری آمریکا به رایانه‌های روسی

سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد مسکو تاکنون ۳ میلیون حمله سایبری به رایانه‌های روسی را متوقف کرده است.

۳ میلیون حمله سایبری آمریکا به رایانه‌های روسیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که مسکو تاکنون ۳ میلیون حمله سایبری از خاک آمریکا به رایانه‌های روسی را متوقف کرده است.

آناتولی آنتونف این اظهارات را روز دوشنبه در واشنگتن و در جریان سخنرانی خود در «مرکز استیمسون»، اندیشکده فعال در مسائل امنیتی جهان، بیان کرد.

هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا پیش از این در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرده بود درصورتی که روسیه در خصوص توقف حمله‌ها و عملیاتهای جاسوسی سایبری جدی باشد، آمریکا در زمینه امنیت سایبری آمادگی گفتگو با روسیه را دارد.

به نوشته اسپوتنیک، همکاری روسیه و آمریکا در زمینه امنیت سایبری از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ توسعه یافت، اما از ۲۰۱۴ این همکاری به دلیل بحران اوکراین به حالت تعلیق درآمده است.

پس از برکناری ویکتور یانکوویچ از ریاست جمهوری اوکراین در فوریه ۲۰۱۴، اهالی روس‌تبار بخش‌هایی از شرق اوکراین که مخالف سیاست‌های غربگرایانه کی‌یف هستند به مخالفت با حکومت مرکزی پرداختند و خواستار جدایی از اوکراین شدند. آمریکا و کشور‌های اروپایی روسیه را به تشدید این مناقشات متهم می‌کنند.

از سوی دیگر ساکنان شبه جزیره کریمه نیز در همه‌پرسی مارس ۲۰۱۴ به جدایی از اوکراین و الحاق به روسیه رأی دادند. کشور‌های غربی این همه‌پرسی را غیرقانونی دانستند و نتیجه آن را نپذیرفتند. دولت غربگرای کی‌یف، کشور‌های اروپایی و آمریکا مدعی هستند الحاق کریمه به روسیه، اشغال نظامی این شبه جزیره توسط مسکو قلمداد می‌شود و از آن زمان چندین بسته تحریمی علیه روسیه وضع کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار