پیش بینی برنامه‌های نوروزی صدا و سیمای مرکز مازندران

صدا و سیمای مازندران برنامه‌هایی با رویکرد شاد و معنوی برای نوروز ۹۸ مازندرانی‌ها تدارک دیده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی صدا و سیما مازندران اعلام کرد این اداره کل برای ایجاد روحیه‌ای شاد و معنوی و نیز تعامل سازنده با خانواده‌ها و پرهیز از تنش در این ایام، درجهت جذب حداکثری مخاطبان، برنامه‌های جذاب و متنوعی را تدارک دیده است.

برهمین اساس صدای استانی این شبکه با پخش برنامه‌های شاد، جذاب و همچنین پخش برخی برنامه‌های محلی سعی دارد لحظات مفرحی برای مخاطبان استانی در کنار خانواده‌ها و همچنین مسافران نوروزی در داخل اتومبیل‌ها ایجاد کند.

هفت سین ویژه برنامه لحظات تحویل سال ۹۸ است که از ساعت ۲۲ روز ۲۹ اسفند تا ساعت ۲ بامداد اول فرودین روی آنتن صدای مرکز مازندران خواهد رفت ارتباط زنده با حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)، پخش پیام مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری، ارتباط با راهیان نور، حضور در امامزاده گان و بقاع متبرکه، گفتگو با خانواده معظم شهداء دل گویه‌های مردمی، نوروز در آئینه فرهنگ و ادب و ترانه‌های و موسیقی دلنشین و شاد از آیتم‌های این برنامه هست.

ویژه برنامه صبحگاهی «بهارون» از ساعت ۹ صبح الی ۱۰:۳۰ از ۲۸ اسفند ۹۷ آغاز و تا ۱۶ فروردین ۹۸ با محور اطلاع رسانی از صدای مازندران پخش خواهد شد. این برنامه با آیتم‌هایی چون توصیه‌های بهداشتی، گفتگو با مسافران و گردشگران، پخش ترانه‌های شاد ملی و محلی فضای شادی را برای مخاطبان و مسافران نوروزی به ارمغان خواهد آورد.

برنامه «بهارماه» ویژه برنامه عصرگاهی نوروز ۹۸ از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹ هرروز در ایام نوروز برای مخاطبین رادیو و مسافران نورزوی با رویکرد تفریحی سرگرمی واطلاع رسانی در ساختار ترکیبی نمایشی پخش خواهد شد.

این برنامه از ۲۸ اسفند ۹۷ لغایت ۱۶ فروردین ۹۸ ادامه خواهد داشت و در آن به سراغ مسافران نوروزی، هم استانی‌های عزیز، اماکن دیدنی و گردشگری در استان، ارتباط با مراکز استان‌ها نمایش‌های زنده و ضبطی، حفظ محیط زیست ومنابع طبیعی خواهیم رفت. برنامه «مله گردشی» عنوان برنامه ایست که به معرفی روستا‌های نمونه گردشگری استان از اول فروردین تا ۱۶ فرودین پخش خواهد شد.

بهارشو ویژه برنامه شبانگاهی رادیو مازندران از اول فروردین تا ۱۶ فروردین هرشب از ساعت ۲۲ الی ۲۳:۳۰ با رویکرد فرهنگی و اطلاع رسانی به صورت زنده پخش خواهد شد و ارتباط با راهیان نور و مراکزاستانها، نوروز در شعر و ادب فارسی، گزارش‌هایی ازمسافران و گردشگران استان، پخش تصنیف و آواز‌های ماندگار، گفتگو با شاعران و نوازندگان و خوانندگان استانی و ملی از جمله بخش‌های این برنامه خواهد بود.

با راهیان نور عنوان برنامه ایست به مدت ۳۰ دقیقه هرروز عصر با ارتباط با گزارشگران و کاروان‌های راهیان نور و پخش سرود‌ها و آهنگ‌های مناسب ازاول فروردین ۹۸ تا ۱۶ فروردین ۹۸ از پخش رادیو مازندران برای مخاطبان رادیو پخش می‌شود.

طراوت بهاری پخش آهنگ‌ها و ترانه‌های ویژه نوروزی و شاد به درخواست مخاطبین رادیو مازندران هرروز به مدت ۶۰ دقیقه به صورت زنده از پخش رادیو مازندران تقدیم شنوندگان خواهد شد.

جهت پرشدن اوقات فراغت و شاد کردن فضای نوروزی مجموعه نمایش‌های «طنز نوروزی» در ۱۵ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای ساعت ۲۳:۳۰ هرشب پخش خواهد شد.

بر اساس این گزارش در حوزه سیمای مازندران نیز در این ایام باستانی با نوآوری‌ها و پیشبینی برنامه‌های تولیدی و پخش از آنتن شبکه استانی سهم عمد‌های دراطلاع رسانی و پرکردن اوقات فراغت مخاطبان دارد.

عیدانه ویژه برنامه صبحگاهی نوروز ۹۸ هست که در ۱۵ برنامه ۷۵ دقیقه‌ای به صورت زنده از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین روی آنتن سیما خواهد رفت و معرفی آیین‌ها و مراسم نوروزی در مازندران، معرفی شهر‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان، معرفی فرهنگ و تاریخ غنی مازندران به مسافران، رقم زدن لحظات شاد و مفرح و سرگرم کننده برای مخاطبان، پیام‌های زیست محیطی، اطلاع رسانی آب و هوا، ترافیک و امکانات اقامتی و گردشگری، اطلاع رسانی در بخش سلامت و بهداشت از اهداف این برنامه هست.

برنامه «بهارون» ویژه نوروز سال ۹۸ هست که به تعداد ۱۵ برنامه ۹۰ دقیق‌های با موضوع سرگرمی و تفریحی و اجتماعی هر شب از آنتن سیمای مازندران به خانه‌های مخاطبان مازنی خواهد رفت. این برنامه سعی دارد با به تصویر کشیدن آئین و آداب و سنن و بهره گیری از موسیقی فاخر مازنی ایام خاطره انگیزی را به یادگار بگذارد.

مادرمه ویژه برنامه تحویل سال ۹۸ هست که به مدت ۴۲۰ دقیقه با ساختار ترکیبی نمایشی با موضوع سرگرمی تفریحی واجتماعی با حضور مهمانان لحظات شاد و مفرحی را برای بینندگان سیمای مازندران به ارمغان می‌آورد. این برنامه از ۳۰/۲۱ شروع تا یک ساعت بعداز لحظات سال تحویل ادامه دارد.

همچنین مسابقه کاکرون، بوردکا، برنامه‌های خانواده، ذره بین در قالب گزارش، سفر بخیر، مستند گزارشی روستا (مله گردش)، کلید طلایی، حالا ترانه، افق روشن، مستند گزارشی راهیان نور، کلیپ مجریان در قالب گزارش، ورزش مازندران، تی تی (کودک)، گشت و گذار، دیدار، تبسم و نمایش ماجرا‌های میرزا فرنوش و قدم شاد سخنرانی‌های مذهبی در برنامه ستاره‌های جمعه، بر شانه‌های باران (روز پدر)، گزارش‌های ارتباط با مناطق عملیاتی غرب و جنوب و ارتباط با مشهد مقدس و نجف و کربلا از دیگر برنامه‌های پیشنهادی تولید سیمای مازندران برای ایام نوروز ۹۸ هست.

بر اساس این گزارش واحد خبر نیز در این مدت با ارائه گزارش‌های درختکاری، ویژه برنامه راهیان نور، نمایشگاه بهاره/ ایرانی، ایرانی بخر، ذخیره سازی میوه برای شب عید، بازار خرید و فروش شب عید، معرفی بازار‌های سنتی، خرید پوشاک داخلی، قطار گردشگری (سوادکوه-ساری)، بوم گردی (سوادکوه)، نوروزخوانی در مازندران، بومگردی (تنکابن)، تولید ترشی و مربا (معرفی سوغات مازندران)، ملودی‌های نوروزخوانی، سوغات شیرینی و شکلات در مازندران، معرفی جاذبه‌های گردشگری، معرفی صنایع دستی مازندران، هشدار‌های لازم درخصوص چهارشنبه سوری، هشدار‌های پلیس برای امنیت منازل، آرامش بهاری ویژه معرفی امامزادگان، تلخ و شیرینی سالی که گذشت، آمادگی برای اعتکاف، صله رحم و دید و بازدید، دستگیری از نیازمندان، برقراری ارتباط زنده با پلیس راه و راهداری، جمعیت هلال احمر، ستاد تسهیلات سفر، هواشناسی در هر مجموعه خبری در طول ایام از جمله پیشبینی گزارش‌های تولیدی معاونت خبر از ۱۵ اسفند تا ۱۶ فروردین ۹۸ خواهد بود.

در بخش معاونت فضای مجازی نیز نماهنگ محلی شاد، نماهنگ پاپ شاد، دوربین مخفی، سکانس طنز فیلم، کلیپ گردشگری مازندران، کلیپ گردشگری سایر استانها، صحنه‌های خندهدار ورزشی، کلیپ بهترین گل‌های فوتبالی، موسیقی لایت بیکلام، وله نوروزی، عکسنوشت نوروزی با موضوع بهار و سال نو، آیتم‌های برنامه‌های تولیدی آرشیوی در ایام نوروز آیتم‌های شاد، آداب و رسوم نوروز، طنز اجتماعی انیمیشن نوروزی، فیلم کوتاه سر چهار راه با موضوع آسیب‌های اجتماعی، پوستر و اینفوگرافی از جمله جدول تأمین برنامه‌های نوروزی فضای مجازی مازندران نوروز ۹۸ میباشد.

انتهای پیام/ک
 


ویژه برنامه‌های نوروزی صدا وسیما مازندران

برچسب ها: صدا و سیما ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار