مراسم عبادی اعتکاف در مهریز برگزار می‌شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مهریز گفت: مراسم عبادی اعتکاف در دوازده مسجد این شهرستان برگزار می‌شود.

مراسم عبادی اعتکاف در مهریز برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت السلام والمسلمین محمد علی متوسل رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مهریز با اشاره به اینکه در دوازده مساجد شهرستان مراسم معنوی اعتکاف برگزار می شود، گفت: از این تعداد چهار مسجد در شهرستان و ۸ مسجد در روستاهای تنگ چنار، منشاد، گردکوه و سرو انان  میزبان مراسم معنوی اعتکاف برگزار می شود.

وی افزود: افرادی که قصد اعتکاف در مساجد را دارند باید ابتدا احکام واجب محرامات و مکرهات اعتکاف را آگاهی داشته و بدان عمل کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مهریزگفت: مراسم اعتکاف درمسجد جامع ولیعصر(عج) ویژه برادران،  مسجد صاحب الزمان مشترک بین بانوان و برادران و مسجد  امام حسین (ع) و مسجد امام خمین ی ویژه بانوان برگزار می شود.

حجت السلام متوسل با اشاره به حدیث قدسی خطاب به حضرت اسماعیل و ابرهیم (ع) ادامه داد: باید برای انجام اعمال اعتکاف مساجد پاکیزه و غبار روبی شود به استقبال اعتکاف که از مهم‌ترین عبادت‌های سفارش شده رفت.

وی گفت: اعتکاف یک سنت الهی که امسال با حول سال جدید قبل از آذان صبح روز ۲۹اسفند مصادف با ۱۳،۱۴و ۱۵ماه رجب در مساجد سراسر کشور حضور میابند.

حجت السلام متوسل تصریح کرد: اعتکاف یعنی اطاعت خداوند رسول و اولاامر او و معتکفین باید دستاور‌های اعتکافشان در جامعه اداره منزل نمود داشته باشد.

وی ادامه داد: در این مراسم برنامه‌های ویژه‌ای از قبیل: سخنرانی‌های در مورد سبک زندگی علوی،  فضای مجازی، کرسی آزاد اندیشی و پاسخ به شبهات در موضوع مهدویت انجام می‌شود.

حجت السلام متوسل افزود: احیای فرهنگ کتاب و کتابخوانی با موضوعات مختلف در مساجد هر محله از سوی اعضای شورای اعتکاف انجام می‌شود.

گفتنی است: سال گذشته شهرستان مهریز ۸۳۲نفر معتکف داشته است.

انتهای پیام/ی

برگزاری مراسم عبادی اعتکاف در مهریز 

برچسب ها: سخن بزرگان ، احادیث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار