معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان:

اجرای طرح «نماد» در مدارس استان کردستان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: با هدف نظام بخشی و سازماندهی برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ۱۸ هزار دانش آموز کردستانی تحت پوشش طرح نماد قرار دارند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، افشین خوش‌گوار معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: بیش از ۱۸ هزار دانش آموز استان تحت پوشش طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان قرار دارند.

وی افزود نماد با هدف نظام بخشی و سازماندهی برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان طراحی شده است و در دو محور مراقبتی و آموزش ارتقایی به صورت پایلوت در دو شهرستان استان در حال اجرا است.

خوش‌گواربیان کرد: ۱۵۶ مدرسه شهرستان کامیاران و شش مدرسه ناحیه یک سنندج مجری این طرح هستند که در شهرستان کامیاران تمام دانش آموزان بالغ بر ۱۶ هزار و ۲۸۵ نفر و در ناحیه یک سنندج شش مدرسه و دو هزار و ۲۵۰ دانش آموز تحت پوشش این طرح هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: برگزاری جلسات توجیهی مدیران، تعیین سفیران نماد، شناسایی و غربالگری تمام دانش آموزان، تهیه منابع آموزشی و علمی، هماهنگی دستگاه‌های عضو طرح و آغاز آموزش‌های ارتقایی از برنامه‌های این طرح بوده است.

خوش‌گوار یادآور شد: در طرح نماد علاوه بر آموزش و پرورش ۱۳ دستگاه عضو ائتلاف هستند که هر کدام به فراخور آسیب‌های شناسایی شده نقش مداخله‌ای و حمایتی خود در جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس را ایفا خواهند کرد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه، تمام دانش آموزان و مدارس کشور تحت پوشش این طرح قرار گیرند، لازم است دستگاه‌های همکار در این طرح در بخش درون سازمانی اقدامات لازم جهت آگاه سازی همکاران نسبت به نقش و وظایف دستگاه خود را انجام دهند.

انتهای پیام/م

بیش از ۱۸ هزار دانش آموز کردستانی  تحت پوشش طرح نماد قرار دارند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.