رضا اردکانیان:

شرایط برای صادرات برق به کشورهای همسایه فراهم است

وزیر نیرو مراسم آغاز آماده‌سازی زیرساخت‌های نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز گفت: شرایط فعلی برای صادرات برق به کشور‌های همسایه فراهم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اهواز، رضا اردکانیان رضا اردکانیان در مراسم آغاز آماده‌سازی زیرساخت‌های نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز گفت: خوشبختانه به برکت جمهوری اسلامی ایران و خون شهدا، کشور ما امروز در جایگاهی قرار گرفته است که در عرصه‌های مختلف از جمله ۲ عرصه مهم آب و انرژی در بهترین شرایط از حیث خودکفایی و استقلال فنی و اجرایی قرار دارد.

وی بیان داشت: امیدواریم با آغاز عملیات نیروگاه سیکل ترکیبی، در ماه‌های پیش رو بحث‌های مربوط به فاینانس این پروژه نیز به نتیجه برسد تا بتوانیم بدون وقفه کار ساخت و نصب این نیروگاه را ادامه دهیم.

اردکانیان ابراز امیدواری کرد در برنامه‌ای ۴ ساله که مربوط به برنامه هفتم توسعه کشور است، بتوانیم این نیروگاه را وارد مدار کنیم.

وزیر نیرو در ادامه به وجود بیش از ۸۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی نصب‌شده در کشور اشاره کرد و اذعان داشت: این در حالی است که در مواقعی که به برق تولیدشده نیاز نداریم، می‌توانیم آن را به دیگر کشور‌های همسایه صادر کنیم.

این مقام مسئول افزود: انتظار ما این است تا با پشتیبانی‌های لازم از سوی دولت و مشارکت فعالانه بخش خصوصی، راه‌های متنوعی را برای اجرای سریع طرح‌ها پیدا کنیم.

رضا اردکانیان بیان کرد: امروز به مناسبت سفر به خوزستان بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان طرح در حوزه‌های مختلف در شهرستان‌های مختلف به مرحله اجرا رسیده و یا به بهره‌برداری رسیده است.

وی اذعان داشت: موضوع آب در رامهرمز در کنار برق مسئله‌ای بسیار مهم است و در این زمینه برای سال ۹۸ با اذن مقام معظم رهبری برای سرعت دادن به اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی از صندوق توسعه ملی استفاده خواهیم کرد.

اردکانیان افزود: سعی خواهیم کرد تا به روستا‌های شهرستان رامهرمز را در قالب طرح‌های تهیه‌شده و با تأمین منابع مالی آبرسانی کنیم.

انتهای پیام/گ

صادرات برق به آنسوی مرز‌ها

برچسب ها: وزارت نیرو ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار