مزیت خرید در شهر‌های ساحلی نباید به علت گرانی از بین رود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در آستانه سفر‌های نوروزی گفت: نباید مزیت خرید در شهر‌های ساحلی به دلیل گرانی و افزایش قیمت از بین برود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، مجید خورشیدی در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان بوشهر افزود: خرید کالا‌های همراه ملوان از جمله مزیت‌های ورود گردشگران به شهر‌های ساحلی است که نباید به دلیل طمع چند نفر این مزیت استان از بین برود.

وی ادامه داد: برای اینکه مسافران دست خالی برنگردند نظارت بر قیمت‌ها با مشارکت مجامع امور صنفی و دستگاه‌های مربوط ضروری است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: در چند ماه گذشته استانداری، فرمانداری‌ها، مجامع امور صنفی و سازمان صنعت، معدن و تجارت برای روان سازی کالا‌های همراه ملوان انجام دادند، اما فعالان این بخش در این زمینه عنایت نداشتند.

خورشیدی همچنین اشاره کرد: افزایش قیمت دلار باعث گرانی اجناس شد، اما با کاهش قیمت ارز قیمت کالا‌ها کم نشد.

وی بااشاره به کمبود تخت‌های هتل‌ها و مسافرخانه‌ها به نسبت مسافران در استان بوشهر گفت: می‌توان برای اسکان مسافران از منازل مبله بهره برد و این گونه مکان‌ها در صورتی که ساماندهی شوند می‌تواند راهکار خوبی برای خدمت رسانی به مسافران باشد.

معاون استاندار بر تامین چادر برای اسکان مسافران، باز بودن مکان‌های مذهبی هنگام اذان، آماده باش دستگاه‌های خدمات رسان برای تامین امنیت و رفاه گردشگران، تامین اجناس مورد نیاز و نظارت بر قیمت‌ها تاکید کرد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست با برطرف کردن کاستی‌های پیشین، زمینه اقامتی مناسب را برای مسافران نورزوی در استان فراهم کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر هم نوروز را فرصتی برای عرضه داشته‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: حضور گردشگر در استان به معنی ایجاد رونق و اشتغال است و در مقابل ایجاد و تقویت زیرساخت‌های گردشگری تنها انتظار مسافران است که مسئولان باید به فکر آن باشند.

عباس برزگرزاده افزود: نوروز گذشته، استان بوشهر به عنوان سومین استان گردشگر پذیر بعد از گیلان و مازندران انتخاب شد که این امر مسئولیت همه دست اندرکاران استان را در نوروز ۹۸ سنگین‌تر می‌کند.

وی بیان کرد: نوروز ۹۷ علاوه بر شهر‌های بوشهر، گناوه و دیلم، شهرستان‌های جنوبی استان از جمله عسلویه با استقبال گردشگران نوروزی رو به رو شد و به این ترتیب دیگر نقاط استان هم مقصد سفر‌های نوروزی بودند.

انتهای پیام/ک

مسئولان مرتبط با گردشگری نوروزی کاستی‌ها را برطرف کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.