تاکید مکرون بر لزوم تقویت نظام اطلاعاتی اروپا

رئیس‌جمهور فرانسه در مراسم گشایش "کالج اطلاعات اروپا" نقش نهاد‌های اطلاعاتی در اروپا را فراتر از پرداختن به مبارزه با تروریسم دانسته و خواهان تبادل اطلاعات بین نهاد‌های اطلاعاتی اروپا شد.

مکرون بر لزوم تقویت نظام اطلاعاتی اروپا تاکید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در مراسم گشایش "کالج اطلاعات اروپا" نقش نهاد‌های اطلاعاتی در اروپا را فراتر از پرداختن به مبارزه با تروریسم دانست.

امانوئل مکرون در این مراسم همچنین خواهان تبادل اطلاعات بین نهاد‌های اطلاعاتی اروپا ضمن حفظ استقلال هر کشور شد.

وی همچنین گفت که حوزه اطلاعات نباید حوزه‌ای بسته و محرمانه باشد بلکه افرادر درگیر در این حوضه باید در ارتباط مداوم با محافل دانشگاهی و و علمی باشند.

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه سخنان خود در حضور نمایندگان سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های اروپایی، افزایش تهدید‌های مختلف را علیه اروپا دلیل تأسیس کالج اطلاعات اروپا توصیف کرد.

مکرون اضافه کرد دشمنان اروپا و تروریست‌هایی که اروپا را تهدید می‌کنند، فعالیت‌های اطلاعاتی اروپا را رصد می‌کنند. به گفته او احترام به حاکمیت سرارسر اروپا عنصر بسیار مهمی است.

رئیس‌جمهور فرانسه ادامه داد:‹‹ در جهان امروز قدرت یک کشور منوط به ظرفیت‌ها و توانایی این کشور در حوزه اطلاعات است. امروزه جهان دیگر دو قطبی نیست و رقیب ما قابل شناسایی نیست.

تهدید در همه جا وجود دارد. لازم است ماهیت تهدید‌های موجود شناسایی شده و ابزار مقابله با آن‌ها ایجاد شوند››.

امانول مکرون خاطر نشان ساخت که فرانسه، هم در زمینه نیروی انسانی و هم در زمینه فن آوری تلاش‌های زیادی در حوزه اطلاعات انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار