سرما، به باغ های همدان خسارت وارد کرد

رییس اداره بحران و مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: در سال جاری ۷ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال خسارت به باغ های این استان وارد شد.

سرما به باغ های همدان خسارت وارد کردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احد ظفری، رییس اداره بحران و مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه به دلیل برودت هوا و کاهش دما به ۲۶ هزار و ۵۳۲ هکتار از باغ‌ها و ۳۳۵ هزار و ۸۳۰ هکتار از زمین‌های زراعی این استان خسارت وارد شد، افزود: بیشترین خسارت به شهرستان‌های کبودراهنگ و رزن وارد شده است.

 وی با بیان اینکه خسارت‌های امسال در بخش کشاورزی به ۳۶۲ هزار و ۳۵۰ هکتار وارد شده است اظهار داشت: بیشترین خسارت در بخش باغی مربوط به باغ‌های گردو، هلو، سیب، آلو و انگور بوده است.

رییس اداره بحران و مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: در بخش زراعی نیز بیشترین خسارت‌ها به مزارع گندم دیم و آبی، کلزا، چغندر قند، سیب زمینی، جو و یونجه وارد شده است.

ظفری با بیان اینکه استقبال کشاورزی از بیمه بسیار پایین است افزود: بسیاری از کشاورزان و باغداران برای بیمه اقدام نکرده اند و در سال زراعی جاری در بخش زراعی ۱۹۷ هزار و ۳۹ هکتار و در بخش باغی نیز ۲ هزار و ۲۳ هکتار بیمه شده اند.

وی ادامه داد: همچنین بیمه تنه درختان به میزان ۸۵۵ هکتار، دام سنگین به میزان ۳۴ هزار و ۸۱۵ راس و طیور به تعداد ۱۱ میلیون و ۵۰۰ قطعه بیمه شده اند.

رییس اداره بحران و مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی همدان اظهار داشت: این میزان خسارت در مقایسه با خسارت‌های سال ۹۶ که در کل ۹۳۰ میلیارد ریال بود بسیار افزایش داشته که دلیل آن خسارت‌های شدید فصل بهار به باغ‌ها و زراعت همدان بود.

انتهای پیام/ب

خسارت به مزارع گندم در همدان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.