ده هزار اصله نهال در ادارات شهرستان مهریز توزیع می‌شود

رئیس منابع طبیعی شهرستان مهریز با اشاره به اجرای هفت برنامه ویژه هفته منابع طبیعی گفت: ده هزار اصله نهال از درختان مختلف در ادارات این شهرستان توزیع می‌شود.

هفت برنامه ویژه منابع طبیعی در شهرستان مهریز اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، علی باقری رئیس  منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهریز از اجرای هفت  ویژه برنامه در هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد و گفت: از امروز  به تعداد هر یک نفر پنج اصله درخت از نوع زبان گنجشک، سنجد، اقاقیا بین مردم به صورت رایگان توزیع می شود.

وی افزود:  ۱۰ هزار اصله نهال از درختان مختلف در ادارات، مدارس، میعاد گاه نماز جمعه و همچنین از ساعت ۹صبح لغایت ۱۲ ظهر در همین اداره از امروز تا  ۲۱اسفند ماه توزیع می‌شود.

رئیس  منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز ادامه داد: از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با مسولان و ائمه جماعات، خانواده‌های شهدا جانبازان و مستمندان برگزاری مسابقات دوچرخه سواری تنیس روی میز و است.

باقری ادامه داد: در یک سال گذشته ۱۱۰همیار طبیعت با آموزش‌های لازم کارت همیار طبیعت دریافت و برای ۱۰۰ نفر دیگر اقدامات لازم جهت صدور کارت انجام گرفته است.

وی گفت: با اعتبار ملی ۷۰۰میلیون تومان ۱۰۰هکتار از اراضی میان کوه کپه کاری بادام زمینی انجام شده است.

باقری ادامه داد: حوزه‌های اصلی سایت‌ها صنعتی ۱۹۶هکتار با طرح مطالعاتی و مشارکت تولیدکنندگان در مناطق سرو و ارنان و منشاد انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری مهریز افزود: بیش از ۱۰هکتار از اراضی این شهرستان در آینده بیابان زدایی می‌شود.

باقری گفت: اصلی‌ترین مشکل منابع طبیعی مهریز مبارزه با زمین خواران است که شهروندان مهریزی از طریق تلفن رایگان و گویای ۱۵۰۴ گزارشات خود را اعلام  کنند.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات این اداره ساماندهی به پرونده‌های پیچیده در طرح‌های مشارکتی است.

انتهای پیام/ی

توزیع ده هزار اصله نهال از درختان مختلف در مهریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار