مدیرکل کمیته امداد اردبیل:

نخستین «کانون خیران کارآفرین» در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: نخستین «کانون خیران کارآفرین» در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در جلسه «کانون خیران کارآفرین» که به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری و با حضور کارآفرینان برتر استان اردبیل در سالن اجتماعات کمیته امداد برگزار شد افزود: نخستین «کانون خیران کارآفرین» در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود تا با کمک کارآفرینان نیکوکار بتوانیم گام‌های موثرتری را برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و نوین برای مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند جامعه برداریم.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی «کانون خیران کارآفرین» گام راهبردی کمیته امداد در عرصه اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت است، افزود: درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت‌های بسیار مهم کارآفرینان شاهد تولید ثروت و رونق اقتصادی استان اردبیل باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه کارآفرینان به عنوان نخبگان حوزه کسب‌وکار می‌توانند راهکار‌های بسیاری را به منظور اشتغال‌زایی در سطح استان اردبیل به کار گیرند، بیان کرد: تلاش داریم کارآفرینان برتر را به عنوان الگو به مددجویان تحت حمایت معرفی کنیم تا آن‌ها نیز با بهره‌گیری از دانش و تجربه‌های کارفرمایان درزندگی خود به مدارج عالی دست یابند.

دشتی با بیان اینکه ایجاد هماهنگی، هم‌افزایی، تسهیل در امور مربوط به توانمندسازی مستعدان اشتغال مددجویان تحت حمایت و دهک‌های پایین جامعه از جمله اهداف مهم «کانون خیران کارآفرین» است، گفت: اگر به خوبی بتوانیم در این حوزه فعالیت کنیم و از تمام ظرفیت‌های کارآفرینان بهره بگیریم، خواهیم توانست در سال ۹۸ اقدامات ارزنده‌ای در زمینه اشتغال و خوداتکایی اقشار آسیب‌پذیر استان اردبیل به انجام رسانیم.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینان و کارفرمایانی که نقش موثری در ایجاد اشتغال و به کارگماری کارجویان دارند می‌توانند عضو «کانون خیران کارآفرین» شوند، بیان کرد: «کانون خیران کارآفرین» از تمامی کارفرمایان خواستار است تا با عضویت در این کانون، نقش موثرتری را در زمینه اشتغال‌زایی به خصوص برای اقشار ضعیف جامعه ایفا کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه کمیته امداد استان اردبیل طی یک فرآیند استعدادسنجی و مشاوره شغلی مددجویان تحت حمایت را وارد چرخه تولید می‌کند، افزود: توجه به امر آموزش‌های فنی و تخصصی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل است تا آن‌ها با فراگیری مهارت‌های لازم اشتغال مورد نظر خود را ایجاد کنند.

دشتی با اشاره به اینکه «کانون خیران کارآفرین» می‌تواند از مهارت‌های مددجویان تحت حمایت در مشاغل خود بهره بگیرد، گفت: در سال‌جاری برای اثربخشی هر چه بیشتر فرصت‌های شغلی ایجاد شده طرح راهبران شغلی اجرا می‌شود که تا کنون نتایج مطلوبی را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه مددجوی تحت حمایت پس از دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی زیر نظر راهبر شغلی اقدام به تولید محصول می‌کند، اعلام کرد: در طرح راهبران شغلی، مددجویان به عنوان زیرمجموعه کارآفرینان خیر مشغول به فعالیت خواهند شد که این امر به توسعه فرصت‌های شغلی و همچنین افزایش تولیدات مددجویان کمک می‌کند.

انتهای پیام/ح

ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای مددجویان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار