برگزاری نهمین جشنواره جابر ابن حیان در قوچان

در نهمین جشنواره دانش آموزان بیش از ۸۴ مدرسه قوچان در طرح جابر ابن حیان دانش آموزی شرکت کردند.

نهمین جشنواره جابر ابن حیان در قوچانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، رقیه ملایی معاونت ابتدایی آموزش و پرورش قوچان گفت: این نهمین جشنواره علمی جابربن حیان سه هزار اختراع و ابتکار از دانش آموزان ابتدایی قوچان به نمایش گذاشته شد.

وی در مراسم نهمین دوره جشنواره جابر ابن حیان تصریح کرد: هدف جشنواره جابر ابن حیان جایگزین کردن آموزش و پرورش مبتنی بر پژوهش به جای نحوه تدریس سابق است.

معاونت ابتدایی آموزش و پرورش قوچان طرح‌های این دوره از جشنواره را شامل طراحی، ساخت و آزمایش و نمایش علمی دانست و گفت: پایه‌های سوم و چهارم دبستان در زمینه آزمایش‌های علمی و پایه‌های پنجم و ششم در زمینه طراحی و ساخت شرکت کردند.

ملایی افزود: یکی از اقدامات مهمی که در این زمینه انجام شده شناسنامه دار کردن طرح‌ها است و تمام ایده‌های دانش آموزان در پرونده تحصیلی آنان ثبت خواهد شد.

وی در خصوص راهیابی طرح‌های دانش آموزان به مراحل استانی و کشوری تصریح کرد: تعدادی از طرح‌ها در سال گذشته به مرحله استانی راه یافت و همچنین طرح کشوری نیز داشتیم و می‌توان گفت: قوچان در طرح جابر ابن حیان عملکرد بسیار خوبی داشته است.

معاونت ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان قوچان گفت: طرح جابر می‌تواند با استفاده از دور ریز‌ها و ساده‌ترین ابزار کاری، خودباوری را در کودکان مان تقویت کنند.

وی با بیان اینکه جشنواره جابر ابن حیان فرصتی برای بروز استعدادها و خلاقیت دانش آموزان است تصریح کرد: جشنواره جابر رقابت سالم و هیجان انگیز علمی بین دانش اموزان دوره ابتدایی می‌باشد.

انتهای پیام // ح.خ
 

نقش آفرینی ۳ هزار اختراع و ابتکار دانش اموزی در جشنواره جابر ابن حیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.