دهخدا: کسب موفقیت در مسابقات یونیورسیاد هدف اصلی است

رئیس فدداسیون ورزش های دانشگاهی گفت: در سال جدید محور برنامه های فدراسیون دانشگاهی مسابقات یونیورسیاد به میزبانی ایتالیا است.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی در آخرین نشست خبری خود ور سال ۹۷ گفت:فدراسیون فعالیت‌های خود را بر اساس مصوبات هیئت رئیسه انجام می‌دهد. مسابقات یونورسیاد ایتالیا را در پیش داریم که در سال‌های فرد مسابقات یونورسیاد و در سال زوج مسابقات جهانی برگزار می‌شود؛ بنابراین محور برنامه‌های فدراسیون بر مبنای مسابقات یونیورسیاد است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی گفت: با توجه به هزینه‌های بالا برای مسابقات یونیورسیاد ایتالیا نمی‌شود تمام هزینه‌ها را وزارت علوم بر عهده بگیرد. اعزام‌های فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی گسترش یافته است و برای تهیه‌ی هزینه‌ها سایر بخش‌ها باید کمک کنند.

محمدرضا دهخدا افزود: سیاست ما این است که اعزام هایمان را به هیئت‌های استانی واگذار کنیم. ما شاهد بودیم که در سالی که گذشت در مسابقات جهانی و آسیایی تیم‌ها به نام دانشگاه اعزام شدند.

وی گفت: یونیورسیاد که مهمترین مسابقه دانشجویان جهان محسوب می‌شود که هر دو سال در تابستان و زمستان برگزار می‌شود که فدراسیون خود این اعزام را تقبل می‌کند.

دهخدا گفت: برای برگزاری یونیورسیاد ایتالیا در تیرماه اقداماتی را انجام داده ایم. ما بیش از ۵۰ رشته ورزشی برای مسابقات جهانی داریم. برای اعزام باید فدراسیون‌های ورزشی با ما تعامل برقرار کنیم. برای مثال گر قرار باشد تیم فوتبال به مسابقات اعزام شود باید با اجازه فدراسیون فوتبال اعزام صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: در سال جاری در مسابقات جهانی ووشو و کاراته شرکت کرده و نایب قهرمان شدیم. در این سال ۷ اعزام داشتیم که ۲ اعزام را فدراسیون و ما بقی را بخش‌ها به عهده گرفتند.

وی گفت: در بخش معرفی مربیان گاهی حامیان مالی در انتخاب سرمربی تیم‌ها دخالت می‌کنند. برای مثال برای تیم فوتبال دانشجویان هر سریع یک مربی را انتخاب و اعلام می‌کنند. این اقدام درست نیست و چندی پیش شاهد آن بودیم که برای تیم فوتبال شیری را با عنوان سرمربی انتخاب کردند و ما این انتصاب را تکذیب کردیم. کادر فنی تیم‌ها باید در انجمن‌های فدراسیون به تصویب برسد. اعضای انجمن فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی را بزرگان ورزش کشور تشکیل داده اند.

وی گفت: یکی از اقدامات خوب در سال ۹۷ خود باوری هیئت‌های استانی بود که خوشبختانه در این سال فعال شدند. اکنون بیش از ۲۰ هیئت عملکرد خود را به ارائه داده است. آن‌ها در زمینه حامیان مالی و آموزش خود پیشرفت داشتند. برای مثال استان خراسان شمالی مسابقه‌ای را در سطح المپیاد استانی برگزار کرده است و توانسته در کنار آن حامی مالی جذب کنند.

همچنین تمام هزینه‌ها از جمله پرسنل و اعزام‌ها و. را وزارت علوم پرداخت می‌کند. از طرفی وقتی عنوان فدراسیون ملی مطرح می‌شود یعنی همه بخش‌ها باید به ما کمک کنند.


بیشتر بخوانید: نشست روسای فدراسیون ورزش های دانشگاهی و تیراندازی برگزار شد




انتهای پیام/

 

برگزاری مسابقات یونیورسیاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار