مدیر کل بهزیستی اردبیل؛

شناسایی کودکان کار و خیابانی در اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: تعداد ۲۵۰ کودک خیابانی و کار در اردبیل شناسایی شده و این کودکان و خانواده‌های آنان تحت حمایت بهزیستی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: همزمان با فرا رسیدن آغاز سال جدید و در راستای یکی از اهداف و سیاست‌های دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی که حمایت از کودکان خیابانی است اجرای طرح عیدانه با هدف تهیه البسه و نیازهای اساسی کودکان به مبلغ دو میلیون ریال عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه تعداد 250 کودک خیابانی و کار در اردبیل شناسایی شده و این کودکان و خانواده‌های آنان تحت حمایت بهزیستی قرار گرفته و از خدمات متعدد تخصصی برای توانمندسازی کودک و خانواده برخوردار هستند، تصریح کرد: از جمله برنامه‌های مورد نظر در حوزه امور اجتماعی کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و در کنار آنها توجه به مشکلات کودکان خیابانی و کار است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: حمایت و کمک به استقلال فردی و اجتماعی افراد به ویژه کودکان از جمله اهداف اصلی و برنامه‌های محوری در تشکیلات سازمان بهزیستی بوده که با این اقدام ضمن حفظ عزت و آبروی کودکان، سلامت اجتماعی آنان نیز ارتقا می‌یابد و این مهم نیز جزو برنامه‌های اولویت‌دار در رابطه با کودکان کار و خیابانی است.

ستاری ورود خیرین به عرصه حمایت از کودکان کار و خیابانی در راستای رفع نیازمندی‌های آنها را ضروری دانست و بیان کرد: امیدواریم با مشارکت جمعی و مساعدت مردم و خیرین هیچ کودکی به خاطر فقر اقتصادی و فرهنگی مجبور به زندگی و کار در خیابان نباشد و بتوانیم در راستای حمایت از این کودکان گام‌های اساسی و مهمی برداریم.

انتهای پیام/ع

اجرای طرح عیدانه برای کودکان کار و خیابانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار