آلمان ممنوعیت فروش سلاح به عربستان را تمدید کرد

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد دولت این کشور تصمیم دارد ممنوعیت فروش سلاح به عربستان سعودی را تا پایان ماه مارس تمدید کند.

تمدید ممنوعیت فروش سلاح به عربستان سعودی از سوی آلمانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد دولت آنگلا مرکل تحریم‌های عربستان سعودی را مبنی بر ممنوعیت فروش سلاح به این کشور تا پایان ماه مارس تمدید کرد.

هایکو ماس در این خصوص گفت: «ما در دولت آلمان تصمیم گرفتیم تحریم‌های صادرات (سلاح) را (به عربستان سعودی) تا پایان ماه مارس تمدید کنیم. این تصمیم را به دنبال تحولات یمن اتخاذ کرده‌ایم».

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد برلین مُصر است جنگ در یمن در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسد. او در ادامه اضافه کرد مجوز‌هایی که پیش از این به کمپانی‌های اسلحه‌سازی آلمانی برای صادرات سلاح به عربستان سعودی صادر شده بود تا پایان ماه مارس لغو خواهد شد.

آلمان ماه نوامبر گذشته اعلام کرد مجوز صادرات تسلیحاتی به عربستان سعودی را در پی قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی تائید نخواهد کرد. برلین به صورت رسمی توافق‌های قبلی را ممنوع نکرد، اما از بخش صنعت خواست تا از انتقال تسلیحات بیشتر به سعودی‌ها خودداری کند.

در ۲۰ فوریه سال جاری میلادی وزیر خارجه آلمان اعلام کرد تصمیم این کشور در خصوص فروش سلاح به عربستان منوط به شرایط جنگ در یمن خواهد بود. این در حالی است که شرکت ساخت تجهیزات نظامی «راین متال» آلمان به رغم دستور دولت برلین مبنی بر توقف صادرات سلاح به عربستان، همچنان به فروش محصولات خود به ریاض ادامه می‌دهد. بر اساس تحقیقات مشترک مجله استرن و شبکه ای‌آردی آلمان، کمپانی رین متال از طریق شرکت‌های تابعه خود در ایتالیا و آفریقای جنوبی همچنان به فروش سلاح به عربستان سعودی ادامه می‌دهد.

هلموت مِرچ، عضو هیئت مدیره راین متال در اواسط ماه نوامبر گفته بود دو شرکت تابعه آن در ایتالیا و آفریقای جنوبی مشمول این ممنوعیت نیستند. این مقام حجم صادرات سالیانه را ۱۱۴ میلیون دلار برآورد کرده بود. این در حالی است که فابیو سگارتزی، رئیس شرکت تابعه راین متال در ایتالیا از افزایش سه برابری ظرفیت تولید خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار