جا به جایی عیدانه دام‌ها باید با مجوز باشد

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: جا به جایی دام در فصل بهار برای استفاده از مراتع سایر شهرستان‌ها باید با مجوز باشد.

اصغر زاده، مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: با توجه به فرارسیدن فصل بهار و جابجایی دام‌ها بین شهرستان‌ها برای استفاده از مراتع، دامداران حتما قبل از حمل دام ها، نسبت به دریافت مجوز بهداشتی قرنطینه از شبکه دامپزشکی شهرستان اقدام کنند تا از توقیف محموله و مشکلات احتمالی جلوگیری شود.


وی ضمن هشدار به فعالان حوزه دام و طیور افزود: حمل و جابجایی دام و طیور زنده فقط با مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی امکان پذیر است.

اصغر زاده با اشاره به تصمیم مسئولان در محدود شدن نقل و انتقال دام و طیور به خارج از استان گفت: برای هرگونه حمل و نقل دام و طیور سنتی و صنعتی نیاز به هماهنگی با شبکه دامپزشکی شهرستان و دریافت مجوز حمل بهداشتی می‌باشد، در غیر این صورت محموله غیر مجاز بوده و افراد متخلف به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.


وی همچنین به مخاطرات ناشی از جابجایی دام و طیور خارج از ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی اشاره کرد و گفت: اگر اجرای ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای در تردد محموله‌های دام و طیور به شکل دقیق انجام نشود، عواقب جبران ناپذیری دامن گیر صنعت دام و طیور استان خواهد شد که می‌تواند خسارات سنگین اقتصادی بویژه بر تولیدکنندگان وارد کند.
انتهای پیام/ب


برای حمل دام مجوز بگیرید

برچسب ها: دامپزشکی ، دام و طیور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار