برگزاری آیین درختکاری در محوطه سالن اجلاس اصفهان

آیین درختکاری در محوطه سالن اجلاس اصفهان با حضور مسئولان شهرداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فروغ مرتضایی مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در آیین بزرگداشت روز درختکاری که در محوطه فضای سبز سالن اجلاس اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: این روز بهانه‌ای است تا به این موجود که حیات ما راتامین می‌کند ادای احترام کنیم.

 
وی با بیان اینکه بیشترین طرح‌های فضای سبز سال جاری در محوطه سالن اجلاس انجام شد، بیان کرد: تمامی درختانی که در محدوده مترو وجود داشت به محوطه فضای سبز سالن اجلاس و پردیس هنر منتقل شد.
مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: در سال ۹۷ نه تنها درختی قطع نشد، بلکه بسیاری از درختان بدون آسیب منتقل شد و هم چنین درختان آسیب دیده احیا شد.
 
مرتضایی در پایان با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در موضوع حفظ فضای سبز گفت: امیدواریم با نهادینه کردن فرهنگ حفظ و احیای درختان، گامی موثر در ارتقای زیبایی‌های شهری و فضای سبز برای شهروندان برداریم.
 
امیری معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در این آیین به سیاست‌های شهرداری در مدیریت شهر اشاره کرد و گفت: حفظ و نگهداری فضای سبز و افزایش سرانه فضای سبز متناسب با رشد جمعیت از رویکرد‌های مهم شهرداری است.
وی با اشاره به وجود ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز در شهر اصفهان عنوان کرد: ۳ هزار ۷۰۰ هکتار از این فضا در اختیار شهرداری است که برای نگهداری این مساحت از فضای سبز به ۵۵ میلیون متر مکعب آب نیاز است.
 
امیری با اشاره به پشت سر گذاشتن سال جاری با وجود مشکل کمبود آب بیان داشت: با فناوری‌های جدید مانند آبیاری قطره‌ای این مساحت از فضای سبز با ۳۵ میلیون متر مکعب آبیاری و مدیریت شد و امیدواریم در سال ۹۸ مشکلات آبی کمتری داشته باشیم.
 
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به وجود ۸/۱ درخت به ازای هر شهروند اضافه کرد: هم اکنون ۳ میلیون ۷۰۰ هزار اصله درخت در شهر اصفهان وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه با وجود زندگی شهری و آلاینده ها، ایجاد فضای سبز در شهر امری ضروری است، اظهار کرد: بیش از ۷۰ هزار درخت در شهر اصفهان در سال جاری کاشته ده که در نظر داریم این تعداد را به ۱۰۰ هزار اصله درخت برسانیم.
 
امیری با اشاره به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال بیان داشت: خانه بزرگ ما که همان هر اصفهان است در حال خانه تکانی و رنگ آمیزی است و از شهروندان انتظار می‌رود که در این کار با خدمت گزاران خود در شهرداری همکاری لازم را داشته باشند. 
 
انتهای پیام/م 
 

برگزاری آیین درختکاری در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.