کاشت درختان مقاوم به کم آبی در مدیریت فضای سبز شهری/سنت جلوگیری از قطع درختان باید نهادینه شود

شهردار اصفهان گفت: در مدیریت فضای سبز شهر اصفهان به موضوع کاشت درختان مقاوم به کم آبی توجه ویژه ای شده و در شهر طرحی بدون کارشناسی اجرا نمی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان با اشاره سنت دیرینه روز درختکاری اظهار کرد: این سنن نه تنها در کشور ما بلکه در کشور‌ها و شهر‌های سراسر جهان وجود دارد.

 
وی افزود:در کشور ما ۱۵ اسفند ماه به مناسبت احترام و تکریم به درختان و برای تداوم حیات این روز را به کاشت درخت اختصاص داده اند.
 
نوروزی با بیان اینکه اختصاص یک روز برای درختکاری حاکی از اهمیت موضوع است، تصریح کرد: در تاریخ اسلام و مدهب ما نیز به مسئله حفظ و احیای درختان تاکید شده است.
 
شهردار اصفهان با اشاره به وضعیت اقلیمی و مشکل کم آبی که بر شهر ما سایه افکنده عنوان کرد: موضوع مهم در حوزه فضای سبز این است که درختانی مقاوم به کم آبی کشت کنیم تا بتوانیم سالیان سال از حیات و زیبایی آن‌ها بهره ببریم.
 
وی اضافه کرد: خوشبختانه تیم مدیریت فضای سبز شهر به این موضوع اهمیت داده و در اصفهان طرحی بدون کارشناسی اجرا نمی‌شود.
 
نوروزی با اشاره به احداث ۳۰ هکتار فضای سبز در محوطه سالن اجلاس بیان کرد: در نظر داریم این میزان فضای سبز را به ۷۰ هکتار برسانیم.
 
وی با اشاره به شرایط اقتصادی خاص کشور، اظهار کرد: با همت شورای شهر و بودجه‌ی در نظر گرفته شده برای سالن اجلاس، امیدواریم شاهد اتمام این طرح کلان در سال ۹۸ باشیم.
 
شهردار اصفهان با اشاره به سیاست جدید شهرداری در انتقال درختان عنوان کرد: هیچ درختی در شهر اصفهان نباید قطع شود و این سنت باید در کل کشور نهادینه شود و سایر شهر‌ها از اصفهان الگو بگیرند.
 
وی بااشاره به فعالیت‌های عمرانی که در سال جاری احیا و تکمیل شد، عنوان کرد: حلقه حفاظتی یا رینگ چهارم که از محدوده سالن اجلاس عبور می‌کند از طرح‌های بزرگ عمرانی است.
نوروزی در پایان با اشاره به اهتمام مجموعه شهرداری اصفهان گفت: باید برای ارتقای شهر اصفهان در عرصه خدمت رسانی به شهروندان تلاش کرد تا زندگی مردم اصفهان هرچه بیشتر ارتقا یابد.
 
گفتنی است مراسم بزرگداشت روز درختکاری در محوطه سالن اجلاس برگزار و در پایان این مراسم چند اصله نهال سرو به یادبود شهدای گرانقدر خاش-زاهدان کاشته شد. 
 
انتهای پیام/م 
 

کاشت درخت توسط شهردار اصفهان

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.