رهایی یک زندانی پس از ۱۵ سال از زندان

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان از آزادی یک زندانی محکوم به قصاص با جلب رضایت اولیای دم پس از تحمل ۱۵ سال حبس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالعباس زبیدی نیا ، رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان گفت: زندانی بنام ج. ک. در تابستان ۱۳۸۲ به اتهام قتل عمد به موجب حکم صادره از دادگاه کیفری محکوم به قصاص شد و حکم صادره از سوی دیوانعالی کشور نیز مورد تأیید قرار می‌گیرد.

وی افزود: این زندانی که در انتظار اجرای حکم قصاص بود، پس از درخواست خانواده‌ی وی به شورا‌ی حل اختلاف ویژه عشایر جهت تلاش برای اصلاح ذات البین و جلب رضایت اولیاء دم، تعدادی از اعضاء شورا‌های حل اختلاف استان، دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضائیه برای کاهش جمعیت کیفری و جلب رضایت از شکات و همچنین برای تحقق رسالت ذاتی شورای حل اختلاف که ایجاد صلح و سازش است و بلافاصله اقدامات لازم در خصوص فراهم کردن زمینه دریافت رضایت از اولیای دم و آزادی این زندانی انجام دادند.

زبیدی نیا بیان داشت: خوشبختانه تلاش و کوشش و پیگیری‌های شبانه‌روزی این عزیزان نتیجه داد و اولیاء دم با گذشت از حق شرعی و قانونی خود از خون فرزند خود گذشتند و این زندانی محکوم به اعدام را مورد عفو قرار دادند؛ و خانواده مقتول با حضور در یکی از دفترخانه‌های اسناد رسمی اهواز و اعلام رضایت،  پس از تحمل ۱۵ سال حبس، از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشت.

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان عنوان کرد: ترویج و گسترش فرهنگ صلح وسازش از مهمترین و مؤثرترین اهداف شورای حل اختلاف در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از جرائم در جامعه می‌باشد که انصافاً اعضاء شورای حل اختلاف نقش سازنده و مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از جرائم داشتند و لازم است مورد تقدیر و حمایت بیشتری قرار بگیرند.

وی در پایان از زحمات و تلاش‌های ارزشمند اعضاء شورای حل اختلاف، بزرگان، ریش سفیدان و معتمدین در حل و فصل این پرونده  تشکر کرد. 

انتهای پیام/م

ترویج صلح و سازش در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.