اتمام عملیات اجرایی تعمیرات ۶۵ هزار و هفت واحد مسکونی شهری و روستایی مناطق زلزله زده

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، از اتمام عملیات اجرایی تعمیرات ۶۵ هزار و هفت واحد مسکونی شهری و روستایی مناطق زلزله زده استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضا خواجه‌ای رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در جلسه ستاد بازسازی استان کرمانشاه به ریاست استاندار در سرسرای تدبیر استانداری گفت : ۳۶ هزار و ۳۷۸ واحد شهری و روستایی اکنون در مرحله آرماتوربندی و ۳۶ هزار و ۱۲۵ واحد نیز در مرحله بتن ریزی و فنداسیون است.

وی گفت : همچنین ۱۰ هزار و ۱۴۸ واحد در مرحله اجرای اسکلت، ۳۰ هزار و ۶۲۹ واحد در مرحله دیوارچینی، ۳۱ هزار و ۶۸۳ واحد در مرحله اجرای سقف، ۲۷ هزار و ۱۱۵ واحد در مرحله گچ و خاک و ۲۶ هزار و ۹۷۱ واحد نیز در مرحله نصب درب و پنجره است.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در ادامه روند پیشرفت فیزیکی واحد‌های روستایی را ۹۸ درصد اعلام کرد و گفت: در روستا‌ها بخش زیادی از کار‌ها انجام شده و مابقی واحد‌ها نیز با جدیت و سرعت در حال انجام است.

خواجه‌ای با بیان اینکه بنیاد مسکن تا آخرین مورد بازسازی واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده می‌ماند، افزود: ستاد‌های معین بنیاد مسکن نیز اکنون در مناطق زلزله زده فعالیت دارند و مردم را تنها نمی‌گذارند.

وی همچنین توضیح داد که بنیاد مسکن ۱۰۷ هزار واحد مسکونی را برای پرداخت تسهیلات به بانک‌ها معرفی کرده است.

وی زمان بازپرداخت وام‌های واحد‌های تخریبی را ۱۲ سال با سه سال تنفس، واحد‌های تعمیراتی و معیشتی نیز ۶ ماه تنفس و بازپرداخت هفت ساله ذکر کرد.

 

 

انتهای پیام/د

۳۶ هزار و ۳۷۸ واحد شهری و روستایی اکنون در مرحله آرماتوربند است

 

برچسب ها: تسهیلات ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.