کاهش ۱۱ درصدی واردات کالا به استان کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: طی ۱۱ ماهه سال‌جاری واردات کالا به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۱ درصد و از حیث وزن ۱۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، خلیل حیدری  مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه  اظهار داشت: مجموع کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان در ۱۱ ماهه سال‌جاری ۳۲ میلیون و ۶۵۳ هزار و ۶۴ دلار به وزن ۱۷ هزار و ۸۹۰ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۱ درصد و از حیث وزن ۱۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: از مجموع فوق، گمرک کرمانشاه با ۲۲ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۵۹۴ دلار کالای وارداتی به وزن ۴ هزار و ۱۲۴ تن، بیشترین حجم کالا‌های وارداتی استان را در ۱۱ ماهه سپری شده امسال به‌خود اختصاص داده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن کاهش ۳۴ درصدی و از حیث ارزش افزایش ۲۶ درصدی داشته است.

وی افزود: طی مدت مذکور از گمرک پرویزخان، ۹ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۳۰۹ دلار کالا به وزن ۱۳ هزار و ۱۴۲ تن به داخل کشور وارد شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی چهار درصد کاهش و از حیث ارزش نیز ۴۸ درصد کاهش داشته است.

حیدری با اشاره به اینکه در مجموع کالا‌های وارداتی به استان از ۲۰ کشور وارد می‌‏شود، بیان کرد: کشور چین با ۸ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۹ دلار کالا به وزن یک‌هزار و ۱۷۵ تن جایگاه نخست را در بین کشور‌های طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه طی ۱۱ ماهه سال‌جاری به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: طی مدت یاد شده کشور عراق با ۸ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۷۶ دلار کالا به وزن ۱۰ هزار و ۳۰ تن و کشور سوئیس با ۳ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۲۹۴ دلار کالا به وزن ۴۲ تن در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

وی بیشتر کالا‌های وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژ‌های آلومینیوم کارنشده، ماشین‌آلات و دستگاه‌ها برای تهیه یا تولید صنعتی غذا‌ها یا نوشابه‌ها، مواد شروع‌کننده و مواد تسریع‌کننده واکنش شیمیائی و فرآورده‌های کاتالتیک، جعبه فرمان برای سواری کاری وانت و تراکتور کشاورزی، آنتی‌اکسیدان، دستگاه‌های آبگرمکن و آبسردکن توام، ماشین‌آلات و دستگاه‌ها برای آسیاب‌کردن یا عمل آوردن غلات یا سبزیجات خشک کرده، نخ بسیار مقاوم از پلی‌استر‌ها آماده نشده برای خرده‌فروشی، تلمبه‌های چرخ‌دنده‌ای عنوان کرد.



انتهای  پیام/ز

 

کالا‌های وارداتی به استان کرمانشاه از ۲۰ کشور وارد می‌‏شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار