رییس گمرک خبر داد؛

صادرات هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالا از مرز‌های کشورمان به عراق

میر اشرفی گفت :در ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالا از مرز‌های کشورمان به عراق صادر شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مهدی میراشرفی معاون وزیر اقتصادی و دارایی و رییس گمرک جمهوری اسلامی ایران در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان کرمانشاه در پایانه مرز رسمی پرویزخان گفت : ما تاکنون در بحت صادرات بیشتر به مرز‌های آبی پرداخته بودیم و مرز‌های خشکی را کمتر در دستور کار داشتیم که با توجه به اهمیت صادرات سامان دهی ۲ مرز رسمی پرویزخان و باشماق را در دستور کار داریم که از اهمیت بسزایی برای ما برخوردارند.

وی از اجرای طرح جامع مرز رسمی پرویزخان در محوطه ۶۰ هکتاری این مرز خبر داد و گفت : اکنون ۳۴ میلیارد تومان برای این مرز و ایجاد زیرساخت‌ها هزینه می‌کنیم و با این اقدام در راستای تسهیل در امر صادرات و ایجاد اشتغال و ادای دین به رشادت‌های مردم این منطقه گام بر می‌داریم.

رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: ما به این نتیجه رسیدیم در اطراف ما فرصت‌های زیادی وجود دارد که از آن غافل شدیم و در همسایکی کشور‌هایی داریم با اشتراکات قومی، فرهنگی، از این رو اولین شریک تجاری ما چین با هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار و دومین عراق با هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است.

وی گفت: با ایجاد زیرساخت‌ها و افزایش صادرات، عراق به اولین شریک تجاری ما تبدیل می‌شود و از این رو باید از این بازار بکر فروش کالا‌های ایرانی بهره کافی را برای رونق اقتصاد ملی ببریم.

میراشرفی افزود: در بحث تسهیل تجارت، باید کالا بدون معطلی از تولید به دست مصرف کننده نهایی برسد و مدیریت زنحیره تامین ایجاد شود که این امر نیازمند مدیریت هماهنگ مرزی است.

وی ادامه داد: باید زیرساخت‌ها را با کمک بخش خصوصی ایجاد کنیم و حتما مباحث کنترل‌های غیر مزاحم را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی به مسئولان استان کرمانشاه تاکید کرد: با کشور عراق هماهنگ شوید و دروازه مشترک تجاری انجام دهید و فعالان اقتصادی مجاز ۲ طرف را شناسایی کنید که با این اقدام صادرات افزایش خواهد یافت و تخلف‌ها پایین می‌آید.

 

انتهای پیام/د

در بحت صادرات مرز‌های خشکی را کمتر در دستور کار داشتیم

 

برچسب ها: صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار