سیاست خارجی در مرداد 97؛

از خطوط دیپلماسی بر تن خزر تا تابستان گرم در فردوگاه روستوولی

مهم ترین اخبار سیاست خارجی در مرداد 97 را در این بسته خبری بخوانید.

ازبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،مهم ترین اخبار سیاست خارجی در مرداد 97 را در این بسته خبری بخوانید.

 

تحریم های آمریکا و افزایش مناسبات تهران و آنکارا
پژوهشگر مسائل ترکیه گفت: تحریم ها‌ی آمریکا علیه ایران می تواند به تبادل بیشتر روابط و مناسبات اقتصادی تهران و آنکارا منجر شود.

دولت در اجلاس سران جلوی تقسیم ناعادلانه دریای خزر را گرفت
سفیر ایران در لندن در توییتی با مضمون اجلاس اخیر سران پنج کشور ساحلی دریای خزر برخی جو سازی‌ها در این رابطه را مورد انتقاد قرار داد.

مکی :هیچ کشوری آمریکا را در تحریم ها همراهی نکرده است
کارشناس مسائل اروپا و آمریکا گفت:تقریبا هیچ کشوری آمریکا را در تحریم ها همراهی نکرده و کشورهای دیگر هم با شر و اما و اگر همراهی کرده اند.

5فرمول مذاکره به سبک آمریکایی‌ها از نگاه رهبری
5 فرمول مذاکره به سبک آمریکایی‌ها از نگاه رهبریرهبر انقلاب روز گذشته در بخشی از فرمایشاتشان در جمع اقشار مردم به مذاکره با آمریکا و فرمول های سبک مذاکره دولتمردان این کشور پرداختند.

فرمول خاص آمریکا برای سلطه بر دنیا
آمریکا برای مذاکره یک "فرمول خاص" دارد که باید آن را درک کرد و به این سؤال پاسخ داد که آیا هیچ آدم عاقلی با این فرمول مذاکره می‌کند!؟

ایروان دروازه ورود ایران به اوراسیاست/هفدهمین اجلاس سران فرانکوفونی در ارمنستان برگزار می‌شود
تومانیان از برگزاری هفدهمین اجلاس سران فرانکوفونی در ارمنستان خبر داد.

تردید جدی به توانایی دولت سعودی برای پر کردن جای ایران در اوپک/ احتمال افزایش قیمت نفت وجود دارد
سفیر کشورمان در لندن در پست توییتری از وجود تردید جدی نسبت به توانایی دولت سعودی در تامین نیاز جهانی خبر داد.

بستن تنگه هرمز از شعار تا عمل/ تنگه‌های تاریخی که مردم ایران از آنها عبور کرده‌اند

تاریخ معاصر ایران نشان می دهد که با افزایش تهدیدات دشمن علیه ما هرچند در داخل اختلاف نظرهایی میان اقشارمختلف جامعه با دولت یا حاکمیت وجود داشته باشد، اما هرگز بر سر کیان ایران و دین حاضر به عقب نشینی نبوده و چه بسا همین تهدیدها به پشتوانه ای برای مقابله با توطئه های خارجی تبدیل شده اند.

ماموریت سفرای واشنگتن تلاش برای انزوای ایران است
کارشناس مسائل آمریکا گفت:تمام سفرای واشنگتن در سایر کشورها وظیفه منزوی کردن ایران را به عهده دارند.

باید مواظب پوست خربزه‌ها هم بود
سفیر ایران در لندن گفت:در اسناد حقوقی مصوب بین ایران و شوروی سابق اصلا توافقی نسبت به تقسیم پنجاه درصدی دریای خزر به عمل نیامده است.

خطوط دیپلماسی بر تن خزر/ گره گشایی از ابهام در سرنوشت یک دریاچه

با امضا کنوانسیون " رژیم حقوقی دریای خزر" گمانی زنی‌هایی در مورد سهم ایران از این دریاچه مطرح شده که باوجود ارائه توضیحات بسیار از سوی کارشناسان امر بازهم دستخوش اما و اگر هایی در فضای رسانه ای شده است.

محکومیت اقدامات آمریکا علیه ایران از سوی شورای خلیفه گری ارامنه
سیبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه در بیانیه‌ای اقدامات آمریکا مبنی بر خروج این کشور از برجام و اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه کشورمان را محکوم کرد.

مجلس باید تصمیم نهایی را درباره "کنوانسیون دریای خزر" بگیرد/فشاری از جانب روسیه بر ایران برای مذاکرات دریای خزر وجود نداشته است/20 درصد "حداقل" سهم ایران از دریای خزر است

مدیر موسسه مطالعاتی بین‌المللی دریای خزر معتقد است که مردم به اشتباه تصور می‌کنند طبق کنوانسیون دریای خزر فقط 20 درصد سهم از این دریا به کشورمان می‌رسد، در حالیکه نمی‌دانند 20 درصد مربوط به بهره برداری از بستر آن است.

کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خرز گامی به جلو است/این کنوانسیون از حضور بیگانگان در منطقه جلوگیری می‌کند

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خرز گامی به جلو بوده و می‌تواند منافع هر 5 کشور حاشیه دریای خرز را تامین کند.

العبادی به دنبال جلب نظر احزاب شیعی برای نخست وزیری آینده عراق است
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: به نظر می‌رسد العبادی با این تغییر موضع خود، به دنبال جلب نظر احزاب شیعی برای نخست وزیری آینده عراق است.

ارزش پول کشور ها در برابر دلار
سفیر ایران در لندن در توئیتی از کاهش ارزش پول برخی از کشورها خبر داد.

اعتراض سفارت ایران به وزارت خارجه گرجستان به دنبال هتک حجاب چند مسافر ايرانی در تفلیس
به دنبال هتک حجاب از چند مسافر ایرانی در تفلیس سفارت کشورمان در گرجستان مراتب اعتراضی خود را به وزارت خارجه این کشور ابلاغ و از سفیر این کشور توضیح خواست.

میانجیگری عمران خان میان تهران و ریاض در مسیر ایجاد صلح و ثبات در منطقه

عمران خان به دنبال میانجیگری بین تهران و ریاض در مسیر ایجاد صلح و ثبات در منطقهکارشناس مسائل پاکستان گفت: عمران خان تمایل دارد به ایران و عربستان سفر کند تا بتواند میانجیگری موثری میان تهران و ریاض داشته و از این طریق گامی در مسیر ایجاد صلح و ثبات میان کشورهای اسلامی بردارد.

چرخش فرمان ترکیه به سمت اسد/گذر از اتحادیه اروپا به سوی گذرگاه «نصیب»

هفت سال از بحران سوریه گذشته و ترکیه ای که تمام تلاش خود را صرف مبارزه با اسد و سرنگونی او کرده بود، کم‌کم به آخر خط دشمنی با سوریه و مردم آن رسیده است.

اجماع داخلی عراق موجب تغییر موضع حیدرالعبادی شد

تغییر موضع حیدرالعبادی ناشی از اجماع داخلی در عراق علیه تحریم‌های ضد ایرانی استکارشناس مسائل غرب آسیا گفت: بعد از مواضع حیدرالعبادی درقبال تحریم‌های آمریکا علیه ایران،واکنش‌های تند مقامات و مردم عراق او را به این نتیجه رساند که بدون توجه به اجماع داخلی کشورش نمی‌تواند، تصمیم‌گیری کند.

شکست آمریکا در جذب آرا علیه ایران

شکست آمریکا در جذب آرا علیه ایرانکارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا در جذب اکثریت آراء کشورهای جهان برای حمایت از سیاست های ضد ایرانیش ناموفق بود و در همین راستا به سمت همپیمانان خود باز گشته است.

اقدامات اروپا بیش از آنکه عملیاتی باشد اعلام موضع است/ اروپا هنوز آماده هزینه کردن نیست
وزیر امورخارجه کشورمان گفت: اراده سیاسی اروپا زمانی قابلیت پاسخگویی از جانب ایران را پیدا می‌کند که با اقدامات اجرایی همراه شود.

تشکیل "گروه اقدام ایران" بازی تبلیغاتی است
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکا با تشکیل کارگروه ویژه ایران به دنبال جبران ناکامی‌های خود در قبال کشورمان بویژه مسئله تحریم‌ها است.

قطع روابط بیروت – دمشق به نفع اقتصاد لبنان نیست
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: سعد الحریری باید در تشکیل کابینه استقلال رای داشته و هر چه سریع‌تر فارق از تاثیرات سعودی‌ها برای تامین منافع کشورش تصمیم‌گیری کند.

حفظ شأن اتباع ایران در گرجستان؛از حرف تا عمل
چندی پیش به دنبال ارسال نامه ای به استاندار اصفهان،مبنی بر بی احترامی به هموطنانمان بار دیگر بحث حفظ شأن ایرانیان در خارج از کشور مطرح و با حواشی همراه بود.

العبادی خودزنی سیاسی کرد
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: حیدرالعبادی تلاش دارد با تغییر مواضع در قبال تحریم‌های آمریکا علیه ایران از جمهوری اسلامی دلجویی کرده و در ساختار سیاسی عراق باقی بماند.

شن‌ رمل‌های عربستان بر میز مذاکره یمن نشست
عربستان سعودی با کارشکنی تلاش دارد از هر مذاکره ای برای حل بحران یمن جلوگیری کند.

آمریکا با تشکیل گروه اقدام ایران، به دنبال ایجاد جنگ نیابتی است
کارشناس روابط بین‌الملل گفت: هدف ازتشکیل گروه اقدام ایران هماهنگ کردن اقدامات علیه تهران و ایجاد جنگ نیابتی در کشورمان است.

ایران باید دست از مماشات با اروپا بردارد
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اروپایی‌ها با معرفی شرکت‌های کوچکی که در آمریکا شعبه ندارند، به دنبال خرید وقت هستند، باید دست از مماشات با آنها برداشت.

گروه اقدام ایران موضوعی نمایشی نیست
کارشناس سیاست خارجی گفت: ایجاد گروه اقدام ایران،نمایشی نبوده و هدفی جز تبعیت کشورمان از نظام سلطه ندارد.

هشدار ظریف نسبت به تلاش برای ایجاد انشقاق میان مسلمانان
وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری با تبریک عید قربان نسبت به تلاش برای ایجاد انشقاق میان مسلمانان هشدار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار