ثبت جهانی اورامانات فرصت بی نظیری برای توسعه گردشگری غرب است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: ثبت جهانی اورامانات فرصت بی نظیری برای توسعه گردشگری ۲ استان کرمانشاه و کردستان است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، امید قادری  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه  در نشست مدیران کل میراث فرهنگی کرمانشاه و کردستان در دفتر مدیرکل میراث استان کرمانشاه، با تاکید بر نقش ۲ استان برای تشکیل پرونده‌ای به صورت مشترک، گفت: با توجه به اینکه ثبت این پرونده در استان کردستان زودتر شروع شده ما می‌توانیم از تجربیات ارزشمند اداره کل میراث کردستان بهره بگیریم.

با اشاره به تشکیل ستاد رفع موانع ثبت جهانی اورامانات در استان کرمانشاه به دستور شخص استاندار، گفت: این کارگروه در شورای برنامه ریزی استان مصوب می‌شود که برای ثبت، اعتبارات ویژه‌ای در اختیار پایگاه قرار دهد.

وی اظهار داشت: نهایتا باید پرونده به صورت مشترک تشکیل شود و با هماهنگی هر ۲ استان به صورت مشترک انجام گردد.

قادری پیشنهاد داد به منظور پیشبرد امور، شورای راهبردی مشترکی از دو استان در دستور کار قرار گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: ثبت جهانی اورامانات باعث تحولی در گردشگری منطقه غرب رخ دهد.

به گفته مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات ۲۹۵ اثر ثبت شده ملی در این منطقه و در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، روانسر، پاوه و جوانرود وجود دارد که بیشترین آثار ثبت شده گردشگری ملی با ۲۰۰ اثر در شهرستان ثلاث باباجانی واقع شده است.
امین قهرمانی همچنین توضیح داد که در شهرستان روانسر ۵۶ اثر ثبت شده ملی، پاوه ۲۱ اثر و جوانرود نیز ۱۸ اثر ثبت شده وجود دارد.


 

انتهای  پیام/ز

 

۲۹۵ اثر ثبت شده ملی در اورامانات وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار