ششمین دوره آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور با رقابت بیش از ۲۲۰ هزار جوینده کار فردا در ۱۲۸ شهر آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ششمین دوره آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور فردا در ۲۶۲ حوزه امتحانی ۱۲۸ شهر کشور میزبان داوطلبان و جویندگان کار است، این آزمون هر ساله برگزار می‌شود و وجه تمایز آن با سال‌های قبل نهاد برگزار کننده آزمون است که امسال از سازمان سنجش به جهاد دانشگاهی تغییر کرد و همانطور که پیش از این هم مقرر شده بود ۲۰ دستگاه اجرایی خلا نیروی انسانی خود را از طریق این آزمون جبران خواهند کرد و افراد واجد شرایط را بعد از آزمون ها و بررسی های لازم انتخاب خواهند کرد.

سریال آزمون‌های استخدامی به قسمت ششم رسید/ فردا؛ آغاز رقابت بیش از ۲۲۰ هزار جوینده کار

 آخرین جزئیات از وضعیت داوطلبان شرکت کننده گان در آزمون

بر اساس آماری که عزیزاله  آشنا مدیر مرکز آزمون جواد دانشگاهی اعلام کرده است ۲۲۷ هزار ۸۹۱ نفر در این آزمون شرکت می‌کنند که از این تعداد ۱۰۵ هزار نفر زن و مابقی آن‌ها مردان هستند و از نظر مدرک تحصیلی از میان شرکت کنندگان حدود ۱۵ هزار نفر مدرک دیپلم دارند و سایر شرکت کنندگان در مقاطع تحصیلی بالاتر هستند.

داوطلبان شرکت در ۱۱۳ شغل ۲۰ دستگاه اجرایی کشور فردا از ساعت ۹ صبح رقابت خود را آغاز می‌کنند و باید به ۱۰۰ سوال عمومی و ۵۰ سوال اختصاصی در مجموع در  ۱۹۰ دقیقه پاسخ گو باشند.

بر اساس اعلام جهاد دانشگاهی سوالات عمومی برای داوطلبان دیپلمه و کاردانی مشترک و برای داوطلبان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هم سوالات مشترک دیگری در نظر گرفته شده است.

سریال آزمون‌های استخدامی به قسمت ششم رسید/ فردا؛ آغاز رقابت بیش از ۲۲۰ هزار جوینده کار

آزمون های استخدامی از کی آغاز شد؟

فرایند برگزاری آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی از سال ۹۴ و با شرکت ۱۲۱ هزار داوطلب آغاز شد و اکنون به ایستگاه ششم رسیده است هرچند در این آزمون وزارت آموزش و پرورش غایب بزرگ محسوب می‌شود و بخش اعظم نیروهای کار هم به تبع آن غایب هستند  اما با وجود این باز هم  استقبال از این دوره آزمون استخدامی مقابل توجه است.

  پذیرفته شدگان بعد از اعلام نتایج آزمون کتبی و قبولی در این مرحله بر اساس اعلام زمانبندی دستگاه‌ها برای مصاحبه انتخاب می‌شود و پس از آن هم در صورت قبولی نیروی مورد نظر جذب دستگاه می‌شود، اعلام زمان معرفی افراد پذیرفته شده و نتایج مصاحبه‌ها از طریق مرکز برگزار کننده آزمون که اینبار جهاد دانشگاهی است اعلام خواهد شد.

داوطلبان آزمون فردا تا  پایان وقت اداری امروز شانزدهم اسفند فرصت دارند تا برای  رفع نقص از اطلاعات شخصی افراد به باجه‌های رفع نقص مدارک مراجعه کنند و روز آزمون فرصتی برای این کار در نظر گرفته نشده است؛ همچنین داوطلبان باید هشت و نیم صبح در حوزه امتحانی حاضر باشند تا نیم ساعت بعد توزیع سوالات و آزمون آغاز شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار