بابلسر پایلوت تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران با هدف جذب سرمایه های کوچک

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: بابلسر پایلوت تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران با هدف جذب سرمایه های کوچک معرفی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در بابلسر با اشاره به ظرفیت بالای استان در کشور، خواستار تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران در سطح شهرستان های استان شد و گفت: این شرکت در شهرستان بابلسر به عنوان پایلوت استان معرفی می شود.

وی با بیان اینکه استان مازندران از ظرفیت بسیار بالایی در میان ۳۱ استان کشور برخوردار است، گفت: در کنار تمامی این ظرفیت ها، باید از ترافیک، محیط زیست، زباله و پسماند و وقایع طبیعی به عنوان تنوع و چالش های پیش روی استان نام برد.

خیریانپور با بیان اینکه کارکرد استان مازندران فرا استانی و در سطح ملی است، گفت: مازندران در تولید ۱۴ محصول، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران به موقعیت ویژه بابلسر و فریدونکنار در سطح استان اشاره کرد و افزود: محصولات برنج، توت فرنگی و صنایع مبل و منبت کاری، شیلات و منابعی چون رودخانه، آببندان، تالاب و دانشگاه مازندران به‌ عنوان مرکز بزرگ دانشگاهی استان، مهمترین شاخص های رشد و توسعه در این دو شهرستان می باشند که برای استان یک امتیاز محسوب می گردد.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران در سطح شهرستان ها، گفت: این کار باید با استفاده ظرفیت‌های مردم و جذب سرمایه های کوچک انجام پذیرد و نوعی اطمینان را در میان عموم مردم در جهت حفظ سرمایه آنان و سودآوری مناسب به دنبال داشته باشد.

خیریانپور به شناسایی منابع موجود در سطح شهرستان و چگونگی بهره برداری از آن اشاره کرد و ادامه داد: جذب اعضا و شناسایی گروه های هدف اعم از مردم شهر و روستا، کارکنان دولت، اصناف و تولیدکنندگان در جهت جذب سرمایه های آنان با هدف ایجاد امنیت و اطمینان باید در دستور کار شرکت‌های تعاونی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره شناسایی اولویت ها و هدایت برنامه‌ها، گفت: استانداری مازندران با توجه به ابلاغیه وزارت کشور از حداکثر توان و ظرفیت خود در جهت تسهیل طرح ها و پروژه های شرکت توسعه تعاونی و عمران شهرستان بابلسر به عنوان پایلوت استان در زمینه های کشاورزی، خدمات برتر، شهر الکترونیک و گردشگری بهره خواهد برد.

حسن خیریانپور در پایان به واگذاری پروژه های عمرانی نیمه تمام و بهره برداری شده دستگاه اجرایی به شرکت های تعاونی به عنوان یکی از شاخص های ارزشیابی مدیران کل اشاره داشت و افزود: مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی در استانداری، آمادگی مشارکت در اجرای پروژه های سرمایه‌گذاری در سطح شهرستان های استان را دارد.

انتهای پیام/آ

بابلسر پایلوت تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار