رئیس مرکزتحقیقات راه، مسکن وشهرسازی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد؛

استفاده از فناوری‌های نوین صنعت ساختمان راهکار توسعه پایدار

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: استفاده از فناوری‌های نوین صنعت ساختمان راهکاری برای توسعه پایدار است.

استفاده از فناوری‌های نوین صنعت ساختمان راهکار توسعه پایداربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد شکرچی زاده رئیس مرکزتحقیقات راه، مسکن وشهرسازی وزارت راه و شهرسازی در آئین افتتاح همایش فناوری‌های نوین صنعت ساختمان با رویکردساختمان‌های بلند مرتبه در مشهد گفت: استفاده از فناوری‌های نوین صنعت ساختمان، شالوده مهندسی ما برای ساخت و ساز‌های جدید است و از ۲۲ مبحث مقررات ملی ساختمان ۲۱ مبحث برای این ساخت و سازهاست.

وی تصریح کرد: مبنای تشکیل و اقدامات و برنامه‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز برمبنای ساخت و ساز‌های جدید است در حالی که ساختمان‌های ساخته شده سرمایه‌های هنگفتی است که در معرض نابودی است و سرویس دهی مناسب می‌تواند بهره وری آن‌ها را افزایش دهد و از استهلاک زودهنگام ساختمان‌ها جلوگیری کند.

رئیس مرکزتحقیقات راه، مسکن وشهرسازی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه فرسودگی ساختمان‌ها و سرمایه‌ها به دلایل ساخت ضعیف و بهره برداری ناصحیح است اظهارداشت: این موضوع را باید در مقیاس خرد و کلان در دستور کار قرار دهیم و مدارک فنی نیز طراحی کنیم و شرکت‌ها نیز به این موضوعات ورود پیدا کنند.

شکرچی زاده با اشاره به ضرورت تاب آوری افزود: تاب آوری تنها مربوط به حوادث طبیعی نیست بلکه رابطه تنگاتنگی بین کاهش خطرپذیری و تاب آوری وجود دارد و مجموع این موارد از عوامل توسعه پایدار است.

وی تصریح کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در تاب آوری دچار نقص هستیم و مواردی مانند زلزله سرپل ذهاب و پلاسکو نشان داد با شرایط مطلوب تاب آوری فاصله داریم.

رئیس مرکزتحقیقات راه، مسکن وشهرسازی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: دراین زلزله با توجه به این که ۶۰ درصد ساختمان‌ها سالم ماندند نشان دهنده این بود که مسیرانتخابی درست بوده، اما باید به کار سرعت دهیم، علاوه براین شرایط اجتماعی نیز باید مد نظر قرار گیرد چرا که در این حوادث بی اعتمادی بین مردم جامعه و دولت ایجاد کرد.

همایش فناوری‌های نوین صنعت ساختمان با رویکرد ساختمان‌های بلند مرتبه با همکاری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و دیگر بخش‌های صنعت ساختمان طی روز‌های ۱۶ و ۱۷ اسفند در محل برج سپید مشهد در حال برگزاری است.

انتهای پیام// ز. م
 

همایش فناوری‌های نوین صنعت ساختمان با رویکردساختمان‌های بلند مرتبه در مشهد

برچسب ها: مسکن ، راه و شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.