رشد ۸۵ درصدی جرایم رایانه‌ای در کرمان

دادستان کل کشور گفت: متاسفانه آمار جرائم اینترنتی در سال جاری نسبت به سال گذشته در کشور ۳۰۰ درصد و در کرمان ۸۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور عصر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک ماه رجب گفت: ماه رجب، ماه با عظمت و ماه دعا و توسل است و میلاد مسعود امام محمد باقر و امام علی (ع) و عید مبعث دراین ماه قرار دارد.

وی افزود: امروز ساختمان مجتمع قضایی شهید باهنر و ساختمان پزشکی قانونی در کرمان افتتاح شد.

ححت الاسلام والمسلمین منتظری به رسالت سنگین و خطیر خبرنگاران و ارائه اطلاعات صحیح و درست به افکار عمومی اشاره و تصریح کرد: امیدواریم خبرنگاران در این برهه حساس مسئولیت بزرگ خود را به خوبی ایفا کنند.

وی یادآور شد: فرهنگ هر جامعه‌ای ساخته و پرداخته یک سری عناصری از خانواده گرفته تا مدرسه، دانشگاه، محیط کار و ... برای عموم مردم  است، و در واقع امروز رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در ساختن فرهنگ و هدایت افکار عمومی دارند.

ححت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: امروز رسانه‌ها از طریق استفاده از فناوری روز و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند مسیر کشور را از یک خط به خط دیگر منتقل کنند.
دادستان کل کشور افزود: متاسفانه فضای مجازی، در جهان در اختیار کسانی است که با اتاق‌های فکر و اندیشه‌های که دارند می‌توانند به سمت و سویی هدایت کنند که خودشان ترسیم می‌کنند.
وی تصریح کرد: کشور ما دارای فرهنگ غنی و ملتی بصیر است و نظام برخاسته از ملت در این کشور حاکم است و در نظام جمهوری اسلامی برخلاف نظام‌هایی که اخلاق در آن‌ها نقشی ندارد، هر چند ممکن است ادعا کنند، اما شاهدیم بزرگان و رهبران آن کشور دروغ گفتن و توسل به تقلب و روش‌های شیطانی برایشان هیچ اهمیتی ندارد.
دادستان کل کشور گفت: آن‌ها معتقدند هدف وسیله را توجیه می‌کند و برای رسیدن به اهداف خود به هر وسیله‌ای متوسل می‌شوند.
وی بیان داشت: در نظام اسلامی اجازه داده نمی‌شود به هر ترفندی متوسل شویم و امام راحل به ما یاد داد به تکلیفمان عمل کنیم و امروز وظیفه ما بسیار سنگین است.
ححت الاسلام والمسلمین منتظری افزود: شرایط اقتصادی کشور ایجاب می‌کند تا از کارآفرینان و سرمایه داران دفاع کنیم تا کارخانه‌ها نخوابند.
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: لیست افرادی که ارز دولتی دریافت کردند را داریم و به آن‌ها اعلام کردیم که بیایند و بگویند که چه کالا‌هایی وارد کرده اند، زیرا باید پاسخگوی مال مردم باشند.
دادستان کل کشور گفت: ضعف مدیریت‌هایی داریم که نمونه روشن آن را در توزیع کالا می‌بینیم و توزیع امکانات عادلانه نیست، همچنین عده‌ای از رانت‌های اطلاعاتی و ارتباطی استفاده می‌کنند و تسهیلات بانکی به ناحق در اختیار افرادی قرار می‌گیرد و یا ارز دولتی به صورت غیر معمول در اختیار افرادی قرار می‌گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری افزود: متأسفانه در فضای مجازی گرفتار تهمت، دروغ، اخبارالتهاب برانگیز و سوق دادن مردم به روش‌های غیر متداول هستیم که این‌ها اخلاق و ارزش‌های اسلامی را نابود می‌کنند و خانواده و اصالت فرهنگی را به نابودی می‌کشاند.
این مقام قضایی تصریح کرد: به هیچ وجه اعتقاد نداریم که رسانه‌ها و مطبوعات و فضای مجازی باید بسته شود و آنچه به آن اعتقاد داریم و آن را منطقی می‌دانیم اینست که فضا‌های مطبوعاتی، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید مدیریت شود و البته با حفظ نقطه نظراتی که جریان‌ها می‌توانند داشته باشند، زیرا نمیتوانیم همه مردم را به یک سمت و سوی سیاسی هدایت کنیم.
دادستان کل کشور یادآور شد: در دستگاه قضایی با پرونده‌های عجیب و غریبی مواجه هستیم که می‌بینیم ریشه این حرکت انحرافی و جرم در واقع فضای مجازی است و این مسائل تکان دهنده است و همه ما باید تلاش کنیم این فضای مجازی به درستی مدیریت شود و این امر مهم است.
وی افزود: رها بودن فضای مجازی و بدون مدیریت صحیح بر آن به جامعه آسیب می‌زند از جلمه‌ی این رها بودن فضای مجازی را می‌توان در افزایش ۳۰۰ درصدی کلاهبرداری اینترنتی عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: امروز در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و رسانه‌ها می‌توانند نقش موثری در آرام کردن و ایجاد امید در مردم داشته باشند.
وی افزود: در دوران جنگ، همه جهان برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی به میدان آمده بودند، ملت ما ایستاد و جوان‌های خود را فدا کرد و خسارت زیادی را متحمل شد، اما یک سانت از خاک خود را ندادیم، زیرا جامعه شرایط جنگی را درک کرده بود و مسئولان پا به رکاب بودند و توان خود و کشور را به سمت و سوی دفاع مقدس معطوف کرده بودند.
دادستان کل کشور تصریح کرد: تحریم‌های نا عادلانه منشا یک سوم مشکلات امروز هستند و دو سوم آن به مشکلات داخلی از جمله ضعف مدیریت و استفاده از رانت مربوط می‌شود.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره طولانی شدن رسیدگی به پرونده طولانی مدت فریدون برادر رییس جمهور گفت: انتظار مردم در رسیدگی به پرونده‌ها به حق است و، اما باید علت و زمان بَر بودن پرونده‌ها را دانست و علتش وابستگی این آقا به یک مقام مورد نظر نبوده است بلکه پرونده‌های مالی زمان بر است و ما پرونده‌هایی داریم که پنج شش و یا ده سال طول کشیده است، چرا که متهم حق دارد بگوید به کارشناس اعتراض دارم و این مسائل روند رسیدگی به پرونده‌ها را طولانی می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری از ورود دستگاه قضا به بحث قاچاق کالا سخن به میان آورد و افزود: بخشی از جرایم و مشکلاتی بحث قاچاق کالا برای کشور به وجود آورده به علت عدم شفافیت است.
انتهای پیام/ب

سفر دادستان کل کشور به استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار