سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

فعالیت سامانه بارشی در ۱۴ استان کشور

امروز سامانه بارشی در استان های قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان فعال است.

سامانه بارشی در شمال غرب کشور/آغاز بارش در شمال شرقبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تحلیل آخرین نقشه‌ها پیش‌یابی هواشناسی، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز سامانه بارشی در شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و شمال اصفهان و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، قم و سمنان فعال است. در بعدازظهر جمعه از فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کاسته شده و بارش‌ها در شمال شرق کشور نیز آغاز می‌شود.


بیشتر بخوانید:  بارش پراکنده همراه با وزش باد در برخی نقاط کشور/ آسمان تهران کمی ابری است


شدت بارش‌های جمعه در استان‌های گیلان غرب مازندران، جنوب کردستان، کرمانشاه، شمال لرستان و همدان، لقسمال ایلام و لرستان پیش بینی می‌شود.

شنبه این سامانه به جز نوار غربی و بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق کشور در سایر مناطق فعال است. شدت بارش‌های روز شنبه در شرق استان یزد و تجربه خراسان جنوبی همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

شایان ذکر است بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر بصورت برف خواهد بود که سبب کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها می‌شود.

یکشنبه فعالیت این سامانه در نیمه شرقی کشور سبب بارش‌هایی می‌گردد و بعد از ظهر از کشور خارج می‌شود لازم به ذکر است که جمعه به دلیل وزش باد شدید در استان خوزستان خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی دور از انتظار نیست.

فردا برای استان‌های سمنان، شرق تهران و شمال شرق اصفهان وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

سامانه بارشی در شمال غرب کشور/آغاز بارش در شمال شرق

همچنین در روز جمعه شرق خلیج فارس و در روز شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و همچنین در روز یکشنبه خلیج فارس  و بعداز ظهر جمعه و صبح شنبه سواحل دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.

روز جمعه و شنبه در نیمه غربی کشور و یکشنبه در نیمه شرقی کشور کاهش موقتی دما در حدود ۴ تا ۸ درجه‌ای پیش بینی می‌شود.

سامانه بارشی در شمال غرب کشور/آغاز بارش در شمال شرق

سامانه بارشی در شمال غرب کشور/آغاز بارش در شمال شرق

سامانه بارشی در شمال غرب کشور/آغاز بارش در شمال شرق

انتهای پیام/

آخرین وضع آب و هوای کشور در ۱۷ اسفند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار