در واکنش به اظهارات ترامپ درباره ایران؛

هادی العامری: عراق محلی برای هدف قرار دادن کشورهای همسایه نیست

رئیس ائتلاف الفتح عراق در واکنش به سخنان اخیر ترامپ درباره ایران گفت کشورش محلی برای هدف قرار دادن کشورهای همسایه نیست.

هادی العامری: عراق محلی برای هدف قرار دادن کشورهای همسایه نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه موضع‌گیری مقامات عراقی علیه سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران، رئیس ائتلاف «الفتح» عراق نیز اعلام کرد که کشورش محلی برای هدف قرار دادن همسایگان نیست.

هادی العامری در یک سخنرانی ضمن تبریک روز جهانی زن به «همه زنان صبور و شجاع عراق و همه زنان امت عربی و اسلامی» خاطر نشان کرد که عراق عرصه‌ای برای تسویه حساب یا مکانی برای هدف قرار دادن کشورهای همسایه نخواهد بود.

دونالد ترامپ اواسط بهمن ماه پس از آنکه گفت قصد ندارد نیروهای نظامی آمریکا را از عراق خارج کند، مدعی شد هدف آمریکا از حفظ پایگاه‌‌های نظامی خود در عراق این است که بتواند ایران را تحت نظر داشته باشد.

وی در این باره تصریح کرد: «تنها چیزی که می‌خواهم این است که بتوانیم ایران را تحت نظر داشته باشیم تا اگر دردسری درست شد یا اگر کسی خواست سلاح اتمی یا چیز دیگری تولید کند، ما از قبل متوجه شویم.»

پس از این اظهارات، قیس الخزعلی دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق گفت سخنان ترامپ ماهیت واقعی طرح آمریکا در عراق را فاش کرد و نشان داد که این کشور قصد دارد کشورهای همسایه عراق را هدف قرار دهد.

برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق نیز (اینجا) به طور همزمان در واکنش به این اظهارات اعلام کرد ترامپ برای زير نظر گرفتن ايران از خاک عراق، از بغداد اجازه نگرفته است.

انتهای پیام/

واکنش هادی العامری به اظهارات ترامپ درباره ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار