مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: افرادی که هنوز برای دریافت کارت ملی اقدام نکردند به صورت تدریجی به ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان پست مراجعه کنند و این کار را به پایان سال موکول نکنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین غفرانی کجانی مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان در خور و بیابانک افزود: از مچموع جمعیت هدف استان به تعداد سه میلیون و ۹۸۲ هزار نفر تاکنون سه میلیون و ۲۲۰ هزار نفر کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.

 
وی با بیان اینکه ۱۹ درصد جمعیت هدف استان کارت هوشمند ملی دریافت نکردند، اظهارداشت: افرادی که هنوز برای دریافت کارت ملی اقدام نکردند به صورت تدریجی به ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان پست مراجعه کنند و این کار را به پایان سال موکول نکنند.
به گفته وی کارت‌های جدید در کاهش هزینه‌ها و استفاده از فرصت‌های جدید نقش تاثیرگذاری دارد.
وی اعتبار اسمی این کارت را هفت سال اعلام و اضافه کرد: ماندگاری این کارت از نقطه نظر فرسودگی حدود هفت سال است، اما از لحاظ ظرفیت به روز رسانی، پذیرش فناوری‌ها و انعطاف برای افزایش خدمات، گسترده و برای سال‌های سال ادامه خواهد داشت.
 
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان ادامه داد: کارت ملی هوشمند از ابزار‌های جدید و نوین به شمار می‌رود و می‌تواند همه مسئولان را در جهت برنامه ریزی، تصمیم گیری و تصمیم سازی یاری کند.
 
وی در خصوص ویژگی‌های این کارت تصریح کرد: کارت ملی هوشمند به عنوان یک پدیده نوین و تاثیرگذار با سه ویژگی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال، کمک می‌کند تا در فضای امن امکان ارائه خدمات مختلف را از شیوه سنتی به نوین تبدیل کنیم.
غفرانی کجانی ادامه داد: ثبت نام کارت ملی هوشمند در دومرحله است که متقاضیان باید در مرحله اول در سایت www.ncr.ir ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند و در مرحله بعد با مراجعه به دفاتر پیشخوان، اثر انگشت و عکس از آنان گرفته می‌شود.
 
وی از دیگر مزیت‌های استفاده از کارت هوشمند ملی را تسهیل دسترسی دستگاه‌ها به اطلاعات مورد نیاز و در نتیجه کاهش زمان و افزایش سرعت خدمات رسانی به مردم ذکر کرد.
 
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان بیان کرد: باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها از جمله نهاد‌ها برای اطلاع رسانی به مردم اقدام شود.
وی با اشاره به برخورداری بیش از ۸۰ درصد مردم خور و بیابانک از کارت هوشمند ملی گفت: انتظار می‌رود جمعیت باقیمانده با مراجعه به مراکز خدماتی و دفاتر ثبت احوال برای دریافت این کارت هوشمند اقدام کنند.
 
غفرانی کجانی اظهارداشت: هفت درصد از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند و چنانچه این شاخص به ۱۲ برسد، به این معناست که جمعیت استان وارد مرحله پیری شده است.
 
انتهای پیام/م
 

کارت ملی هوشمند از ابزارهای جدید و نوین به شمار می رود

برچسب ها: ثبت احوال ، کارت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار