لحظاتی ناب از ورود کپسول فضایی «کرو دراگون» به جو زمین+ فیلم

کپسول فضایی کرو دراگون که هفته گذشته به فضا پرتاب شده بود، با پایان ماموریت موفقیت‌آمیز خود در مسیر بازگشت به کره زمین قرار گرفت.

لحظاتی ناب از ورود کپسول فضایی کرو دراگون به جو زمینبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کپسول فضایی کرو دراگون در ساعت ۲:۲۳ AM به وقت محلی زمانی که هر ۲ فضاپیما در ارتفاع ۴۰۷ کیلومتری از زمین، بالای قاره آفریقا در نزدیکی مرز سودان قرار داشتند از هم جدا شدند.
 
پس از اتصال کپسول کرو دراگون در روز یکشنبه ۳ ماه مارس به ایستگاه فضایی بین المللی، ماموریت پنج روزه  Demo-۱ شروع شد. کارشناسان اعلام کرده‌اند کپسول فضایی در ساعت ۸:۴۵ a.m به وقت محلی به زمین باز خواهد گشت و در سواحل شرقی اقیانوس اطلس نزدیک فلوریدا با آب برخورد می‌کند.
 
کپسول کرو دراگون با استفاده از موشک فالکون ۹ از پایگاه کندی به فضا پرتاب شد.
 
به گفته کارشناسان افراد می‌توانند در صورت داشتن تجهیزات کافی واطلاع دقیق از محل فرود کپسول فضایی آن را در آسمان رصد کنند.
 
پس از ورود به جو کره زمین، سرعت کپسول فضایی با استفاده از چهار چتر نجات تعبیه شده در بدنه خود کاهش می‌یابد تا سرانجام با سرعتی متعادل به زمین برسد.
 
در زمان برخورد با جو کره زمین بخشی از پوشش خارجی بدنه آن خواهد شد و در نهایت با استفاده از کشتی‌های باری برای استفاده دوباره در ماموریت‌های آینده از آب گرفته و به مرکز اسپیس ایکس منتقل خواهد شد.
 
کارشناسان در نظر دارند پس از بازگشت کپسول فضایی آن را مورد مطالعه دقیق قرار دهند تا امکان بررسی ارسال خدمه انسانی با آن در ماموریت‌های دیگر انجام شود.
 
 
منبع:Space
 
انتهای پیام/

پایان ماموریت کپسول کرو دراگون از ایستگاه فضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار