استاندار اردبیل:

فرش اردبیل جایگاه اصلی خود را پیدا می‌کند

استاندار اردبیل گفت: با تلاش‌ها و اقداماتی که در استان صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک، صنعت فرش دست بافت اردبیل جایگاه خود را در بازار‌های جهانی پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در آیین افتتاح اولین مرکز تخصصی اشتغال و کارآفرینی صنعت فرش دست بافت‌استان افزود: آموزش رایگان توسط عوامل پشتیبان و سرمایه گذاران انجام می‌شود و صنعت فرش علاوه بر کارگاه‌ها به خانه‌ها نیز کشیده شده است.

وی با بیان اینکه تولید کنندگان نباید دغدغه فروش داشته باشند افزود: ما باید افرادی که به راحتی می‌توانند فرش دست بافت را صادر کنند با تولیدکنندگان جزء، ارتباط دهیم تا انگیزه تولید فرش‌های قیمتی در استان افزایش پیدا کند.

استاندار اردبیل استعداد رونق صنعت فرش در استان اردبیل را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: در شهرستان‌های خلخال، نیر، مشکین شهر و پارس آباد کارگاه‌های آموزشی و بافندگی راه اندازی شده است که بانوان زحمتکش تحت پوشش نهاد‌های حمایتی در این کارگاه‌ها فعال هستند.

بهنام جو تعداد افراد قالی باف در استان را ۳۵ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۳هزار نفر آموزش دیده و بیش از ۱۲ هزار نفر به نوعی فعال و حرفه‌ای هستند.

وی در رابطه با مرکز تخصصی صنعت فرش دست بافت گفت: با تبلیغات مناسب می‌توانید این مرکز را به محل بازدید عموم تبدیل کنید و اینکه در نزدیکی شورابیل است مسافران را برای خرید به این مرکز هدایت کنید.

گفتنی است فاز اول اولین مرکز تخصصی اشتغال و کار ٱفرینی صنعت فرش دست بافت استان اردبیل توسط تشکل مردم نهاد جمعیت همیاران سلامت روان و اجتماعی تحت نظارت بهزیستی استان به تعداد ۱۷ غرفه در محل شوراسنتر با حضور استاندار و جمعی از مسولان استانی افتتاح شد.

انتهای پیام/ح

افتتاح فاز اول اولین مرکز تخصصی اشتغال و کار ٱفرینی صنعت فرش دست بافت اردبیل

برچسب ها: اشتغال ، کارآفرینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.