سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: تاکنون پنج شهرک و ناحیه صنعتی در مناطق مختلف این استان به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد اهلی کلخوران، سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی خلخال اظهار داشت: کاهش تصدی گری دولت و تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی از مهم‌ترین اهداف واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی به صنعتگران و سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه امور داخل شهرک‌های صنعتی به شرکت‌های خدماتی واگذار شده، گفت: برنامه‌های مناسبی در قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی از جمله اختصاص بخشی از درآمد حاصل از مالیات ارزش افزوده به شرکت‌های خدماتی پیش بینی شده و با اجرایی شدن آن شاهد افزایش توان مالی این شرکت‌ها برای ارائه خدمات بهتر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خواهیم بود.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهار داشت: شرکت‌های خدماتی با افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به صنعتگران می‌توانند رضایت مندی هر چه بیشتر آن‌ها را فراهم و به ایجاد بستر مناسب برای رشد سرمایه گذاری‌های جدید در استان کمک کنند.

اهلی همچنین به آمادگی شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای اجرای خوشه خدمات فنی و مهندسی ساختمان اشاره کرد و افزود: تاکنون سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در استان اجرا شده و مطالعات و امکان سنجی انجام ۶ خوشه صنعتی دیگر در دست اقدام می‌باشد.

وی بیان کرد: با اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی خلخال ۲۰ هکتار به محدوده شهرک صنعتی ۲۶ هکتاری فعلی این شهر افزوده خواهد شد.

اهلی گفت: ۲۰ میلیارد ریال برای آماده سازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی این شهرستان تخصیص یافته است.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهار داشت: طرح ایجاد ناحیه صنعتی شهر هشجین مرکز بخش خورش رستم خلخال نیز در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بوده و اجرای آن در حال انجام مناقصه و تعیین پیمانکار برای اجرای پروژه آماده سازی و جدول گذاری این ناحیه صنعتی است.

انتهای پیام/ع

واگذاری شهرک های صنعتی به بخش خصوصی در اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.