رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی مطرح کرد:

برخورد جدی دستگاه قضایی مقابل متعرضان به منابع طبیعی

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی با هشدار جدی به متعرضان اراضی ملی و انفال، گفت: برخورد جدی و بدون اغماض دستگاه قضایی باکسانی است که به‌طور غیرقانونی درختان جنگلی را قطع و به مراتع و منابع طبیعی تعرض می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری خراسان نیاز بشری ایجاب می‌کند که حفظ و نگهداری از جنگل‌ها و مراتع در کنار کاشت درخت، به‌عنوان یک ضرورت ، موردتوجه جدی قرار گیرد، گفت: برخورد جدی و بدون اغماض دستگاه قضایی باکسانی است که به‌طور غیرقانونی درختان جنگلی را قطع و به مراتع و منابع طبیعی تعرض می‌کنند.

وی مسئله منابع طبیعی را ازجمله موضوعات بسیار مهم و حائز اهمیت برشمرد و افزود: منابع طبیعی مستقیماً با حیات و زندگی ما انسان‌ها گره‌خورده لذا حفاظت از آن، در آموزه‌های دینی و قرآنی نیز به‌طور ویژه مورد تأکید قرارگرفته است.

جعفری با اشاره به برخی نقایص و کمبود‌ها در حوزه صیانت از انفال اظهار کرد: باید در گامی اساسی، نقایص و نارسایی‌های موجود در حوزه منابع انسانی و امکانات، مرتفع و در صیانت از منابع طبیعی به‌طور جدی تلاش شود.

وی به برخی برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی استان در قالب شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه درنتیجه تلاش‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های بین دستگاهی که از طریق این شورا ایجاد شده، گام‌های بسیار مثبتی در این حوزه برداشته‌شده و امید است در آینده با رفع کمبود‌ها و کاستی‌ها، به شرایط ایده آل و مطلوب دست‌یابیم.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی در ادامه با هشدار جدی به متعرضان و متجاوزین به اراضی ملی و انفال افزود: یکی از محور‌های اصلی اقدامات دستگاه قضایی، برخورد جدی و بدون اغماض باکسانی است که به‌طور غیرقانونی درختان جنگلی را قطع و به مراتع و منابع طبیعی تعرض می‌کنند.

وی همچنین بیان کرد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان، بتواند در سال ۱۳۹۸ گام‌های مؤثرتری در حفظ و حراست از انفال و جنگل‌ها و مراتع برداشته و در این مسیر به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد.

انتهای پیام / ب 

برخورد جدی و بدون اغماض دستگاه قضایی خراسان شمالی با متعرضان به منابع طبیعی

برچسب ها: دادگاه ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.