دستگیری عامل کلاهبرداری اینترنتی در سراوان

با تلاش ماموران پلیس فتا شهرستان سراوان عامل کلاهبرداری اینترنتی دستگیر شد.

دستگیری عامل کلاهبرداری اینترنتی در سراوانسرهنگ احمد آذرکیش فرمانده انتظامی شهرستان سراوان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت:در پی شکایت مردی جوان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی اش، موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

احمد آذرکیش افزود: شاکی پرونده اعلام داشت از طریق یکی از برنامه‌های اینترنتی، آگهی خرید یک دستگاه خودرو را مشاهده که با شماره تلفن ثبت شده بر روی آن تماس گرفته و پس از توافق با فروشنده مبلغ ۵۰ میلیون ریال به حساب وی واریز کرده که بعد از آن فروشنده قلابی، گوشی تلفن همراهِ خود را خاموش کرد و پاسخگو نیست.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات مالباخته و سرنخ‌های موجود با استفاده از تحقیقات فنی در فضای سایبری متهم را شناسایی و محل اختفای وی را که مردی ۲۶ ساله در شهر کرج بود رد زنی و با نیابت قضائی دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه متهم دارای سوءسابقه اینترنتی و تحت تعقیب از استان‌های خراسان رضوی و بوشهر بود در پایان خاطر نشان کرد: خرید اینترنتی از مزایایی بی شماری از جمله صرفه جویی در وقت و هزینه برخوردار است، اما نکته قابل توجه وجود کلاهبرداران فضای سایبری بوده که با جعل برخی صفحات و پیشنهادات اغوا کننده سعی بر کلاهبرداری از کاربران آن را دارند لذا کاربران قبل از خرید اینترنتی باید با اصول و قواعد این کار آشنا و قبل از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی یا کاربری خود در صفحات اینترنت از اصالت آن سایت، درگاه بانکی و یا فروشگاه اینترنتی مطمئن شوند.

گفتنی است، سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir آماده پاسخگویی به مشکلات شهروندان در حوزه فضای سایبری بوده و شهروندان می‌توانند برای مشاوره و انعکاس دیدگاه‌های خود در زمینه فضای سایبری به آدرس مذکور مراجعه کنند.

انتهای پیام/گ

دستگیری کلاهبردار در سراوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار